سفارت-افغانستان-در-واشنگتن-تعطیل-می‌شود

سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‌های این کشور در لس آنجلس و نیویارک بسته می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ در یک نامه وزارت خارجه امریکا که به تاریج ۱۸ جنوری به سفارت افغانستان در واشنگتن ارسال شده، آمده است که «تا یک ماه بعد»، این نمایندگی و همچنین کنسولگری‌های افغانستان در نیویورک و لس آنجلس باید تعطیل شوند.

در این نامه پیشنهاد شده که عادله راز؛ سفیر دولت پیشین افغانستان در واشنگتن به تنهایی به ماموریت خود ادامه دهد، اما سایر کارکنان دیپلماتیک مصونیت‌ها و امتیازات دیپلماتیک خود را ازدست خواهند داد.

سفارت افغانستان در نامه‌ای در ۱۱ فبروری به وزارت خارجه امریکا اطلاع داده است که خانم راز نمی‌خواهد به تنهایی به کار خود ادامه دهد و همراه با کارمندانش کناره‌گیری می‌کند.

یک منبع در سفارت افغانستان نسخه‌ای از نامه‌های رد و بدل شده میان این سفارت و وزارت خارجه امریکا را در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده است.

سفارت افغانستان همچنین گفته است که «مشکلات اقتصادی» ادامه فعالیت سفارت را غیرممکن کرده است. پیشتر گزارش شده بود که امریکا حساب‌های بانک سفارت افغانستان را هم مسدود کرده است.

بنا به این نامه‌نگاری‌ها میان سفارت و وزارت خارجه امریکا، پس از بسته شدن سفارت و کنسولگری افغانستان، دولت آمریکا ساختمان‌های سفارت و کنسولگری‌ها و سایر دارایی‌ها را در اختیار گرفته و از آنها محافظت خواهد کرد.

در نامه سفارت افغانستان در واشنگتن درخواست شده است که در صورت بسته شدن سفارت، پرچم سه رنگ افغانستان بر ساختمان‌های سفارت و کنسولگری‌های این کشور همچنان باقی بماند.

سفیر افغانستان همچنین از امریکا درخواست کرده است که زمینه ماندن دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت و نمایندگی‌های افغانستان در آمریکا فراهم شود.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان شماری از سفیران و دیپلمات‌های این کشور به کشورهای مختلف پناهنده شده‌اند.

وزارت خارجه طالبان نامه‌های اداری و مالی را همچنان به نمایندگی‌های این کشور در خارج می‌فرستد اما بیشتر سفارت‌های افغانستان خود را به وزارت خارجه تحت کنترل طالبان پاسخگو نمی‌دانند.

سفارت افغانستان در واشنگتن تعطیل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد