سفارت-امریکا-خواستار-حمایت-زنان-افغان-از-صلح-شد

سفارت امریکا در کابل از زنان افغانستان خواسته است تا از روند صلح مطمیین و فراگیر که بازتاب‌دهنده‌ی آرزوی تمام افغان‌ها باشد، حمایت کنند.

به گزارش افغان نیوز: کَرِن دیکَر، معاون سفارت امریکا در کابل از زنان افغانستان خواسته است تا از روند صلح مطمیین و فراگیر که بازتاب‌دهنده‌ی آرزوی تمام افغان‌ها باشد، حمایت کنند.

خانم دیکَر این خواست را روز یک‌شنبه (۱۱ حمل) در دیدار با شماری از فعالان زن از سراسر کشور در کابل مطرح کرده است.

سفارت امریکا در کابل در توئیتی نوشته است که در این دیدار در مورد تلاش‌های جاری برای تأمین صلح در افغانستان بحث و گفت‌وگو شده است.

این سفارت همچنان افزوده است: «کَرِن دیکَر، معاون سفارت امریکا در کابل در دیدار با شماری از فعالان زن از سراسر کشور در مورد تلاش‌های صلح بحث و گفت‌وگو کرده است. او از زنان خواست تا از روند صلح مطمیین و فراگیر که بازتاب دهنده‌ی آرزوی تمام افغان‌ها باشد، حمایت کنند

خانم دیکَر این خواست را در حالی مطرح کرده است که پیش ازاین زنان افغان در مورد از دست رفتن دست‌آوردهای ۱۸ سال اخیر در بخش‌های مختلف از جمله حقوق زنان در روند صلح با طالبان ابراز نگرانی کرده بودند.

هم‌زمان با این، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در جریان ششمین دور سفرش به افغانستان و کشورهای منطقه قرار دارد و قرار است به زودی برای دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی و رهبران سیاسی کشور به کابل بیاید.

سفارت امریکا خواستار حمایت زنان افغان از صلح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد