سفر-احتمالی-وزیر-خارجه-چین،-برای-برقراری-صلح-در-کابل

قرار است وزیر خارجه چین به کابل بیاید و با مقام های کشورمان روی بهبود روابط با پاکستان و برقراری صلح صبحت نماید.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از طلوع نیوز، در یک خبرنامه یی ریاست جمهوری روز دوشنبه (۲۲ جوزا) آمده است که وانگ یی، وزیر خارجۀ چین برای زمینه سازی به برگزاری یک نشست میان افغانستان، پاکستان و چین به زودی به کابل می‌آید.

در خبرنامه ذکر شده است: "نشست چهارجانبه‌ای که قرار است میان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا برگزار شود، نسبت به نشستهای گذشته متفاوت است و در این نشست، پاکستان باید از سیاستهای افغانستان درکار مبارزه با هراسافگنی، حمایت کند."

در چندین ماه گذشته، کابل اسناد و مدارک مبنی بر حمایت پاکستان از هراسافگنان ، این نکته را به مراجع مهمی چون ناتو، کانگرس ایالات متحده، و سایر نهادها در میان گذاشته و در مواقع لازم، این اسناد را به شورای امنیت ملل متحد نیز، ارایه خواهد کرد.

در خبرنامه دربارۀ تاریخ دقیق این نشست، جزئیات ارائه نشده است.

قابل ذکر است که در حاشیه نشست شانگهای، پاکستان با افغانستان توافق کرد تا مذاکرات صلح را از سر گیرد، اما ریاست جمهوری میگوید که این توافق نتیجه فشار ها روی پاکستان بوده است.

با این وجود، هرچند افغانستان مذاکرات صلح را با پاکستان در پیش میگیرد، اما پاپند عملکرد دولت آن کشور نیست و گزینه های دیگری را نیز برای صلح روی میز دارد.

سفر احتمالی وزیر خارجه چین، برای برقراری صلح در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد