سفر-رییس-دفتر-سیاسی-طالبان-به-کشور-چین

گزارش ها می رسانند که ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و معاون رهبر آن گروه به منظور گفتگو در مورد پروسه صلح به چین رفته است.

به گزارش افغان نیوز: یک منابع نزدیک به گروه طالبان به صدای امریکا گفته است که ملا برادر به بیجینگ؛ پایتخت چین رفته و قرار است با مقام‌های این کشور در مورد صلح افغانستان گفتگو کند.

منابع گفته‌اند که طالبان می‌خواهند پیش از آغاز دور هفتم مذاکرات با امریکا، موضع‌گیری‌های شان را با همسایه‌های افغانستان شریک کنند.

طالبان در مورد زمان سفر ملا برادر چیزی نگفته‌اند؛ اما گزارش‌هایی وجود دارد که او و امیرخان متقی؛ عضو دیگر دفتر طالبان در قطر، روز شنبه (۲۵ جوزا) به چین رسیده‌اند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه در این باره به صدای امریکا گفت: "من در حال جمع‌ آوری معلومات هستم".

همچنین گزارش‌های تاییدنشده از دیدار ملا برادر با وزیر خارجه چین و مقام‌های استخباراتی آن کشور منتشر شده‌است.

پیش از این، شی جینگ پینگ، رییس جمهور چین در دیدار با رییس جمهور غنی در قرغیزستان گفته بود که کشورش آماده است تا افغانستان را برای رسیدن به صلح همکاری کند.

سفرها و دیدارهای نمایندگان طالبان با مقامات کشورهای منطقه و جهان پس از آن افزایش یافت که شورای امنیت سازمان ملل، نام ۱۴ تن از اعضای دفتر قطر این گروه را از فهرست سیاه بیرون کشید و ممنوعیت سفر آنان را لغو کرد.

هیات طالبان سه دور به مسکو سفر کرده‌اند و با رهبران و فعالان سیاسی افغان و شماری از مقامات روسی دیدار داشتند. دو دور اخیر این سفرها زیر نام «نشست بین‌الافغانی» برگزار شد و در آن شماری از فعالان برجسته‌ افغانستان شرکت کردند.

این سفرها در حالی انجام می‌شود که قرار است دور هفتم مذاکره میان نمایندگان این گروه و زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، به‌زودی در دوحه؛ پایتخت قطر برگزار شود.

سفر رییس دفتر سیاسی طالبان به کشور چین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد