سفر-معاون-کمیشنری-عالی-سازمان-ملل-در-امور-پناهندگان-به-کابل

معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که حضور زنان در نهادهای بین‌المللی یک امر ضروری می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ گیلیان تریکس، معاون کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز یک‌شنبه (۱۰ ثور) در راس یک هیات بلند رتبه وارد کابل شد.

تریکس به خبرنگاران گفت که حضور زنان در نهادهای امداد رسان بین‌المللی یک امر ضروری می‌باشد و باید امارت اسلامی به زنان اجازه کار در نهادهای بین‌المللی را بدهد. 

خانم تریکس افزود که کار زنان در نهادهای بین‌المللی باعث خواهد شد که کمک‌های بشردوستانه به خانواده‌های نیازمند در افغانستان به طور اساسی ارایه شود. 

او تاکید کرد که درمورد کار زنان در نهادهای بین‌المللی و اوضاع مهاجرین با مقام‌های امارت اسلامی گفتگو خواهد کرد تا اطمینان آنان را جلب نماید. 

معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت که بعداز گفتگو با مقام‌های امارت اسلامی به شماری از ولایت‌های افغانستان از جمله ولایت بامیان سفر خواهد کرد. 

محمد ارسلان خروتی، معین وزارت مهاجرین و عودت کنندگان با استقبال از سفر معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به کابل گفت که جامعه جهانی نباید کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را سیاسی بسازد.

او گفت که مردم افغانستان در این شرایط دشوار، نیازمند کمک‌های جامعه جهانی می‌باشد. 

خروتی از جامعه جهانی و نهادهای امداد رسان بین‌المللی خواست که به کمک‌های بشردوستانه خود به مردم افغانستان ادامه دهد تا مشکلات مردم حل شود.

سفر معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در کابل در حالی است که امارت اسلامی چندی پیش گفته بود که زنان تا امر ثانی نمی‌تواند در نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد کار کنند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

سفر معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد