سفر-نماینده-ویژه-پاکستان-به-کابل

هم‌زمان با تشدید حملات شبیه نظامیان در  پاکستان، رسانه‌های این کشور از سفر آصف درانی، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان برای انتقال «پیام روشن» مقام‌های آن کشور، به کابل خبر داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ اکسپرس تریبون گزارش کرده که آقای درانی قرار است امروز (چهارشنبه، ۲۸ سرطان) وارد کابل شود.

این‌ رسانه به نقل از منابعی در دولت پاکستان نوشته که آقای درانی موظف شده است که پیام روشن پاکستان را به مقام‌های امارت اسلامی انتقال دهد و از به پایان‌آمدن صبر آن کشور هشدار دهد.

پس از کشته‌شدن ۱۲ سرباز ارتش پاکستان در حملات مسلحانه در ایالت بلوچستان، مقام‌های آن کشور به‌صورت گسترده از امارت اسلامی به‌دلیل عدم پابندی به تعهدات‌شان در راستای مبارزه با تروریسم انتقاد کردند.

ارتش پاکستان با نشر بیانیه‌ای از رفت‌وآمد آزاد اعضای تحریک طالبان (تی‌تی‌پی) پاکستان در داخل افغانستان نگرانی جدی خود را ابراز کرد.

ارتش پاکستان شماری از افغان‌ها را به اقدامات تروریستی متهم کرده بود.

ارتش پاکستان روز جمعه (۲۳ سرطان) در اعلامیه‌ای مدعی شده بود که مشارکت شماری از شهروندان افغانستان در «اقدامات تروریستی» در داخل پاکستان یکی از نگرانی‌های مهم ارتش این کشور است.

اما؛ جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا این ادعا را تکذیب و گفته که هیچ نشانه‌ای دال بر این ادعا وجود ندارد.

مقام‌های پاکستانی از امارت اسلامی خواستند که اجازه ندهند از خاک افغانستان توسط تروریستان استفاده شود.

در پاسخ اظهارات مقام‌ها و ارتش پاکستان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفت خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نمی‌شود،

مقام‌های امارت اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

 

 

سفر نماینده ویژه پاکستان به کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد