سفیر-روسیه-حمایت-کشورش-از-طالبان-را-انکار-کرد

در نشست مقدماتی شماری از سناتوران با سفیر روسیه در کابل، وی حمایت مسکو از گروه طالبان را رد کرده و گفته است که آماده مباحثه در این عرصه میباشد.

به گزارش افغان خبر: قرار است نشست مباحثه‌یی میان سفیر طالبان و مجلس سنا روز شنبه آینده به تاریخ 20 قوس برگزار شود.

فضل هادی مسلم یار که در نشست امروز سه شنبه (۱۶قوس) گفت که قرار است این نشست به ساعت ۱۱ روز شنبه هفته آینده برگزار شود و سناتوران می توانند در آن نگرانی های شان را پیرامون شایعات حمایت مسکو از طالبان مطرح کنند.

آقای مسلم یار گفت که این نشست مباحثه ای در پی موقف جدی مجلس سنا در مورد حمایت مسکو از طالبان، برگزار می شود و سفیر روسیه در کابل نیز برای شرکت در آن اعلام آماده گی کرده است.

به گفته او، برگزاری این نشست به خیر افغانستان بوده و امیدوار است که نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

پیش از این، سناتوران از اظهارات نماینده ویژه پوتین برای افغانستان مبنی بر اینکه روسیه با طالبان ارتباط های برقرار کرده است، ابراز نگرانی کرده و این مساله را غیر قابل پذیرش خوانده بودند.

اما رییس مجلس سنا گفت، در یک نشست مقدماتی که با سفیر روسیه در کابل داشته، او اظهارات نماینده ویژه ای پوتین را نظرات شخصی اش خوانده و گفته است که مسکو در مبارزه با تروریزم متعهد است و تنها نماینده های روسیه با طالبان در مورد رهایی یک پیلوت آن کشور که در نزد این گروه اسیر است دیدار کرده اند.

از سوی هم، سناتوران می گویند که انکار سفیر روسیه از ارتباط با طالبان را "دروغ" خوانده و تاکید دارند که در این مورد اسناد معتبری وجود دارد.

نظرمحمد فقیری یک عضو مجلس سنا به نقل از آصف ننگ والی فراه گفت که طالبان راکت های ضد تانک و ضد چرخبال را از روسیه دریافت کرده اند.

چندی پیش ضمیر کابل اف نماینده ویژه رئیس جمهور پوتین در امور افغانستان گفته بود که برای رفع تهدید داعش کشورش از گروه طالبان حمایت میکند.

سفیر روسیه حمایت کشورش از طالبان را انکار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد