سفیر-پاکستان-برای-سومین-بار-به-وزارت-خارجه-احضار-گردید

وزارت خارجه کشور اعلام کرد که سفیر پاکستان به دلیل، نقض حریم هوایی توسط چرخبال های پاکستانی و ادامه حملات راکتی آن کشور، اجضار گردید.

به گزارش افغان نیوز:  وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ابرار حسین سفیر پاکستان در کابل برای سومین بار از سوی وزارت خارجه احضار گردید.

بر اساس این اعلامیه؛ چرخبال های پاکستانی با نقض نقض حریم هوایی کشور و گذشتن از خط دیورند بر فراز برخی از مناطق ولسوالی«خاص» در ولایت کنر پرواز نموده است.

اما این تنها دلیل اجضار سفیر پاکستان نیست، بلکه تداوم حملات موشکی ارتش پاکستان به مناطق شرقی، بسته شدن گذرگاه مرزی تورخم و چمن از دیگر موضوعاتی است که باید ابرار حسین جواب بگوید.

«موسی عارفی» از مسئولان وزارت امور خارجه اعتراض خود را نسبت به اخراج اجباری افغان‌ها و انسداد گذرگاه‌های مرزی اعلام کرد و اقدامات اخیر دولت پاکستان در این زمینه را خلاف تعهدات اسلام‌آباد در توافق سه جانبه پاکستان افغانستان و سازمان ملل دانست.

وزارت امورخارجه گفته که در آخرین موج حملات موشکی ارتش پاکستان به مناطق مرزی در ولایت کنر چهار کودک افغان کشته و خسارات مالی هنگفتی نیز به ساکنان این مناطق وارد شده است.

سفیر پاکستان برای سومین بار به وزارت خارجه احضار گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد