سفیر-پاکستان-خواستار-سفر-عبدالله-به-اسلام‌آباد-شد

زاهد نصرالله خان، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان با تقدیم دعوتنامه‌‌ی رسمی از عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی افغانستان خواست تا به اسلام‌آباد سفر کند.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فسبوک‌اش در مورد ملاقات با زاهد نصرالله خان، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان نوشته است که وی با اعلان حمایت کشورش از تلاش‌های صلح اطمینان داد که پاکستان آماده است افغانستان را در راستای رسیدن به صلح دایمی کمک نماید.

عبدالله نوشته است که موصوف دعوتنامه‌ی حکومت پاکستان را برای سفر رسمی به پاکستان تقدیم نمود و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم به زودی برای تقویت و گسترش روابط میان دو کشور و تسریع تلاش‌های صلح به پاکستان سفر نمائیم.

وی با تشکر از حمایت پاکستان از تلاش‌های صلح، دیدگاه‌های شورای عالی مصالحه‌ی ملی را در باره‌ی آخرین پیش‌رفت‌ها در راستای صلح، تبادله‌ی اسیران و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ارایه کرده و حمایت پاکستان و کشورهای منطقه را برای دست‌یافتن به صلح ضروری دانسته است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ضمن تشکر از دعوت رسمی جمهوری اسلامی پاکستان، وعده سپرده که در زمان مناسب به آن کشور سفر نمائد.

این درحالی است که در دهه هفتاد میلادي بیشترین رهبران هفت‌گانه سیاسي در پاکستان تجهیز شدند، مشارکـت این رهبران سیاسی و مجاهدین افغان با هدایت و حمایت پاکستان، نشان مي‌داد که نقش این کشور در فرایندهاي سیاست‌گذاري افغانستان بسیار عمیق است.

قبل از این، حکومت افغانستان گفته بود که زندانیان طالبان را مشروط به سه خواسته آزاد خواهند کرد؛ آتش بس، وضاحت در مورد موافقه گروه طالبان با کشور حامی‌اش (پاکستان) و دست کشیدن این گروه از تجارت مواد مخدر.

سفیر پاکستان خواستار سفر عبدالله به اسلام‌آباد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد