سقف‌های-اخلاق-و-سیاست-طالبان-فروریختند

معاون اول ریاست جمهوری، می‌گوید که شکست اخلاقی، سیاسی، نظامی و دیپلماسی طالبان نه تنها روحیه و روایت آنان را در میان مردم تضعیف کرده بلکه برخورد دوگانه پاکستان نیز به صورت بی‌سابقه افشا شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در یک یادداشت فیسبوکی، شکست طالبان را پس از هجوم‌های اخیر، این‌گونه برشمرده است:

شکست اخلاقی و دینی؛ طالبان در سپین بولدک ولایت قندهار ۴۵۰ تن را به جرم هیچ به رگبار بستند. نمایش اتاق خواب بزرگان قومی و تمسخر به بافت جامعه هیچ‌گاهی راه بجایی نبرده و نخواهد بود. بنابراین، طالبان در جای قدم‌های حفیظ الله امین پا می‌گذارند. 

شکست سیاسی طالبان؛ نشست بزرگ رهبران در ارگ، سخنرانی رییس جمهور غنی و موقف واضح شورای ملی کشور در برابر این گروه، نمونه اخیر شکست سیاسی آنان است.

شکست روحی طالبان در اذهان عمومی؛ در این مورد می‌توان از بسیج خود جوش همه مطبوعات، فریاد الله اکبر توسط مردم هرات و کابل و افشای ماهیت فتنه و شیطانی آنان نام‌برد. 

شکست نظامی طالبان؛ جنگجویان این گروه در بسیاری از ولسوالی‌ها و تمامی شهرهای بزرگ کشور عقب‌نشینی کرده‌ و اکنون در محاصره قرار دارند. 

شکست دیپلماسی طالبان؛ بسیج همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دیپلماسی جهان در محکوم کردن ادامه جنگ توسط طالبان و ابا از مذاکرات صلح، نمونه واضح آن است. 

شکست نقاب طالبان؛ افشا شدن بی‌سابقه و تاریخی سیاست فتنه و دوگانه پاکستان و تظاهرات افغان‌های وطن دوست در سراسر جهان در مقابل سفارت خانه های پاکستان، نقاب از چهره‌ این گروه و حامیان آن برداشته است.

شکست استراتیژی فریب طالبان؛ به بن‌بست رسیدن گفتگوها در قطر و مایوسیت خوش‌بین ترین‌ها، بعد دیگری این شکست‌ها محسوب می‌شود.

آقای صالح می‌افزاید که شکست و زوال سیاسی - اخلاقی طالب چنان سریع است که داوطلب‌های برادری با آنان نیز ابراز پشیمانی می‌نمایند. آنچه امروز طالب در اختیار دارد تنها تفنگ است و بس. گلوله‌های این تفنگ توسط روالپندی پر می‌شود و هدف را برایش او تعیین می‌کند. 
 
این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی،‌‌ یادداشت کوتاهی را زیر عنوان «چه سخت نعره می‌زند، گلوی سرزمین من!» در برگه‌ی فیسبوکش نشر کرده و خطاب به طالبان گفته است که این ملت دیگر هرگز تسلیم زور و ظلم نمی‌شود.

از سوی‌هم، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که پلان جدید برای سرکوب گروه‌های تروریستی به خصوص طالبان به تاسی از اوامر سرقومندان اعلی قوای مسلح کشور آغاز شده است.

سقف‌های اخلاق و سیاست طالبان فروریختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد