سمنگانی-«سپاس-از-استاد-جلال-که-واقعیت‌ها-را-برملا-ساخت»

معاون سخنگوی طالبان در پیوند به رهایی «فیض الله جلال» می‌گوید که او واقعیت‌ها را برملا ساخت؛ «پیوند بزرگ بین مقامات و مجاهدین امارت اسلامی پیوند استاد و شاگرد است.»

به گزارش افغان نیوز؛ فیض الله جلال، استاد دانشگاه کابل که روز شنبه(۱۸، جدی) به دلیل انتقاد از عملکرد طالبان از خانه اش در مکروریان‌ها بازداشت شده بود، روز گذشته آزاد شد.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، امروز چهارشنبه(۲۲، جدی) در توییترش نوشته است: «سپاس از استاد جلال که واقعیت‌ها را برملا و «همه» را مطمئن ساختند.» 

وی افزوده که مقامات امارت اسلامی این قضیه را تحت نظر گرفته بودند و مجاهدین از همه بهتر می‌دانند که‌ با استاد چگونه باید برخورد‌ نمایند، چون پیوند بزرگ بین مقامات و مجاهدین امارت اسلامی پیوند استاد و شاگرد است.

استاد جلال پس از رهایی در گفتگو با رادیو آزادی، اظهار داشته است که طالبان طی چهار شبانه روز مثل مهمان با من برخورد کرده‌اند. زیرا اکثر شان افراد با سواد بودند و من را از حقیقت‌گویی نه تنها منع بلکه تشویق کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته بود که استاد جلال در حساب تویترش مردم را برعلیه نظام «امارت اسلامی» تحریک می کرد.

اما؛ حسینه جلال دختر بزرگ فیض‌الله جلال گفته‌بود که طالبان پدرش را بر اساس تویت‌های یک حساب جعلی بازداشت کرده اند.

بازداشت استادجلال با موجی از واکنش‌های مردم افغانستان در شکبه‌های اجتماعی و سازمانهای بین المللی حقوق بشری، مواجه شده است.

سمنگانی: «سپاس از استاد جلال که واقعیت‌ها را برملا ساخت»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد