سند-جامع-همکاری-های-مشترک-ایران-افغانستان-به-زودی-نهایی-می-شود

سند جامع همکاری های مشترک میان افغانستان و ایران که دارای پنج کمیته است، به زودی نهایی می شود و پس از آن رهبران دو کشور آنرا بررسی و امضا خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدلله رییس اجراییه کشور با آقای عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار کرد.

آقای عراقچی در این دیدار روابط میان دو کشور را تاریخی و دوستانه خواند و از پیش‌رفت‌کار در باره نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک میان دو کشور صحبت کرد.

آقای عراقچی افزود که سه کمیته از کمیته‌های مشترک کارهای خود را به پایان رسانیده‌اند و کار دو کمیته دیگر در حال نهایی شدن است. وی ابراز امیدواری نمود که این سند هرچه زودتر نهایی گرد و رهبران دو کشور آن را امضا نمایند.

در ادامه آقای عراقچی از مذاکرات ایران با هیئیت طالبان در تهران صحبت کرد و رییس اجراییه را در جریان این مذاکرات قرارداد.

عراقچی همچنان تاکید کرد که این مذاکرات در همآهنگی با حکومت افغانستان صورت گرفته و ایران از حکومت افغانستان و مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

معاون وزارت خارجه ایران همچنان حمایت خود را از روند مردم‌سالاری و برگزاری انتخابات در افغانستان ابراز داشت و با اهمیت‌خواندن میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور خواهان افزایش روابط و داد و ستد اقتصادی میان ایران و افغانستان گردید.

رییس اجراییه کشورمان روابط میان دو کشور را تاریخی و استوار بربنیادهای محکم دوستی و همکاری خواند. رییس اجراییه حمایت افغانستان را از نهایی شدن سند جامع ابراز داشت و تاکید نمود که کارهایی باقیمانده دو کمیته باید به زودی نهایی گردد.

رییس اجراییه از این‌که ایران طرف افغانستان را در جریان مذاکرات با گروه طالبان قرارداده است قدردانی کرد و اصول مذاکرات حکومت را با گروه‌های دهشت‌افگن برشمرد.

رییس اجراییه همچنان تاکید کرد که حکومت از صلح حمایت می‌کند اما صلح نمی‌تواند به قیمت دستاوردهای سالیان اخیر تحقق یابد.

سند جامع همکاری مشترک دو کشور شامل مواد چون همکاری های اقتصادی همکاری در بخش مهاجرین و همکاری های می باشد.

سند جامع همکاری های مشترک ایران-افغانستان به زودی نهایی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد