قطع-روابط-واشنگتن-با-مشاور-امنیت-ملی-افغانستان

واشنگتن پس از انتفاد حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان از کارکرد زلمی خلیلزاد در پروسه صلح اعلام نمود که روابط اش را با وی قطع می کند.

ررربه گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان روز پنج شنبه هفته گذشته از کارکرد زلمی خلیلزاد انتقاد کرد مدعی شد که خلیلزاد در مذاکرات با طالبان در جستجوی منافع شخصی اش است تا قدرت سیاسی کابل را تصاحب شود.

آقای محب پس از این حرف‌اش، به وزارت خارجه امریکا احصار شد و مقام‌های واشنگتن به وی گفتند، خلیلزاد نماینده رسمی وزارت خارجه امریکاست، حمله به خلیلزاد حمله به این وزارت است.

براساس گزارش ها، دیوید هیل، معاون سیاسی وزارت خارجه امریکا در تماس تلفنی به محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان گفته است، مقام‌های نظامی و غیرنظامی کشورش از این به بعد با حمدالله محب هیچ ارتباطی نخواهند داشت.

دیوید هیل ادامه داده است که حمدالله محب از این به بعد در واشنگتن مورد استقبال قرار نمی گیرد و مقام‌های واشنگتن هیچ کاری با وی ندارند.

معاون سیاسی وزارت خارجه امریکا در دیدارش با حمدالله محب در امریکا، به وی هشدار داد که اظهارات اخیر وی بالای روابط کابل و واشنگتن تاثیر گذاشته و گفتگو صلح را به چالش مواجه خواهد کرد.

قطع روابط واشنگتن با مشاور امنیت ملی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد