سند-چارچوب-همکاری‌های-سویدن-با-افغانستان-بازنگری-می-شود

یکی از مقامات سویدن تاکید داشت که کشورش در حال بازنگری سند چارچوب همکاری‌ها با افغانستان است و به‌ زودی این سند با توجه به پيشنهادات حكومت کابل نهایی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: بانو عادله راز، معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه بتاریخ ۶ سنبله در حاشیه اجلاس هفته جهانی آب در سویدن، با بانو ایوا سویدلینگ معین همکاری های انکشافی وزارت خارجه سویدن در مقر وزارت خارجه آن کشور دیدار کرد.

 در آغاز، بانو راز با قدردانی از کمک های سویدن با افغانستان در بخش های مختلف بر تداوم این کمک ها تاکید ورزیده، دو طرف روی همکاری های سویدن با افغانستان در بخش های حقوق بشر، حقوق زنان، پروسه صلح پروژه های انکشافی و همکاری ها در بخش آب و زراعت صحبت نمودند.

 همچنان بانو راز، تجارب کشور سویدن در بخش مدیریت استفاده بهینه و موثر از منابع آبی و انطباق پذیری با تغییرات اقلیم را ارزنده خوانده، خواهان همکاری کشور سویدن در این بخش ها به خصوص در راستاي زراعت و انكشاف افغانستان گردید.

بانو سویدلینگ نیز با تأکید بر ادامه همکاری های کشورش با افغانستان، همکاری ها در بخش مدیریت بهتر منابع آب، مبارزه با آفات طبیعی، حقوق بشر و تقویت نقش زنان را با اهمیت خواند. وی همچنان بیان داشت که،  کشورش در حال بازنگری سند چارچوب همکاری‌ها با افغانستان است و به‌ زودی این سند با توجه به پيشنهادات حكومت افغانستان نهایی خواهد گردید. 

سند چارچوب همکاری‌های سویدن با افغانستان بازنگری می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد