سه-پروژه-برق-رسانی-در-ولایت-کاپیسا-به-بهره-برداری-رسید

ﻭﺯاﺭﺕ اﻧﺮﮊﻱ و ﺁﺏ ﺳﻪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺮﻕﺭﺳﺎﻧﻲ به ارزش ۱۸.۵ میلیون یورو را در ولایت کاپیسا ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩاﺭﻱ ﺳﭙﺮﺩ.

به گزارش افغان نیوز: اﻳﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻫﺎ امروز شنبه (21 اسد)  با حضور داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه و انجینیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی ﺁﺏ ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩاﺭﻱ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺷﺪ.

ﺳﻪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺑﺮﻕﺭﺳﺎﻧﻲ ﻭﻻﻳﺖ ﻛﺎﭘﻴﺴﺎ شامل، تمدید لین 110KV از بند نغلو در کابل تا تپه احمد بیگ در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا به طول 44 کیلومتر، ساخت سب استیشن 110/20KV در تپه احمد بیگ ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا، شبکه های توزیعی برق 20/0.4kV مرحله اول ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا می باشد.

وزارت انرژی و آب مطابق پلان خودکفایی انرژی و برنامه های جامع سکتور انرژی کشور این پروژه ها را در ولایت کاپیسا به انجام رسانده است که هر سه پروژه به گونه‌ی کامل اجرا شده و به بهره برداری رسید.

از پروژه های یاد شده دوازده هزار خانواده بهره‌مند می‌شوند که از این میان 8هزار خانواده باشنده‌های ولسوالی نجراب و 4هزار دیگر باشنده‌های ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا می‌باشند.

مسئولین وزارت انرژی و آب می گویند این میزان مستفید شونده‌ها تا هم اکنون میتر برق دریافت نموده و به زودی میزان مستفید شوندگان این پروژه ها با اخذ میتر افزایش خواهد یافت.

قابل یادآوریست که این شبکه های انتقال برق بخشی از شبکه ملی برق کشور را تشکیل داده و سه ولسوالی تگاب٬ نجراب و اله‌سای ولایت کاپیسا را در مرحله نخست زیر پوشش قرار می دهد.

هزینه این پروژه ها ۱۸.۵ میلیون یورو می باشد که ۱۵.۵ میلیون یورو از سوی کشور فرانسه کمک شده است و ۳ میلیون از سوی دولت افغانستان پرداخت شده است.

سه پروژه برق رسانی در ولایت کاپیسا به بهره برداری رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد