سهمیه‌بندی-کانکور-از-سوی-حکومت-آِینده-لغو-می-شود

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی وعد سپرد که برنامه سهمیه بندی کانکور از سوی حکومت آینده لغو خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق معاون ریاست اجرایی کشور که روز گذشته در برنامه گرامی‌داشت از پنجاه و یکمین سالیاد شهادت علامه سید اسماعیل بلخی صحبت می کرد، گفت که برخی از افراد به شکل برنامه‌ریزی شده دست به سهمیه‌بندی کانکور زده و جمعیت بزرگی از جامعه را از رقابت در آزمون عمومی کانکور محروم ساختند.

آقای محقق بیان داشت که سال‌ها تلاش کردیم و مردم را به کسب علم و دانش تشویق کردیم اما گروه‌هایی به شکل برنامه‌ریزی شده دست به کار شدند و برای محروم کردن عده‌ خاصی، کانکور را سهمیه بندی نمودند.

معاون ریاست اجرایی گفت، حکومت آینده انشاالله این مشکل را از پیش روی جوانان بر می‌دارد و نمی‌گذارد که کانکور سهمیه بندی گردد.

این درحالی است که  دفتر ریاست جمهوری روز (چهارشنبه-۱۴ قوس) اعلام کرده بود که کابینه طرح بدیل میکانیزم تطبیق و مسؤولیت پیشبرد برنامه آماد‌گی کانکور تأیید شد.

در این اطلاعیه آمده بود که هدف از این طرح، اختصاص سهمیه معین برای داوطلبان ولایات کمتر انکشاف‌یافته در رشته‌های مورد نیاز است. یعنی زون‌ها به اساس رشته‌های مورد نیاز انکشاف متوازن، در هشت زون تقسیم‌بندی شده و سهمیه رشته‌های مورد نیاز به اساس نفوس ولایات مربوط در نظر گرفته شده است.

اطلاعیه افزوده بود که از سهمیه‌های اختصاصی منطقه‌ای، فارغانی مستفید شده می‌توانند که حد اقل سه سال اخیر دوره مکتب را در ولایات مربوط تکمیل کرده باشند.

سهمیه‌بندی کانکور از سوی حکومت آِینده لغو می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد