سه‌ماه-کار-امارت-برابر-با-پنج-سال-کار-حکومت-غنی-است

جعفر مهدوی، دبیرکل حزب ملت افغانستان می‌گوید که سه‌ماه کار امارت اسلامی در بخش جمع‌آوری پول از گمرک‌ها برابر با کار پنج ساله حکومت غنی است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مهدوی که روز (پنج‌شنبه، ۴ قوس) در یک همایش هواداران طالبان در غرب شهر کابل صحبت می‌کرد، گفت: «هزاره‌ها به عنوان یکی از چهارضحگ قوم اصلی افغانستان انتظار دارند که چهره‌های‌شان را در ساختار رهبری سیاسی حکومت طالبان ببینند.»

مهدوی گفت: با آمدن طالبان کشور ما دستاوردهای خوب و زیادی کسب کرد، گلیم جنگ چیده شد، قتل جوانان متوقف گردید، امنیت در تمام کشور تامین، فساد های مالی، اخلاقی و دیگر از بین برده شد.

او ادامه داده گفت که طالبان بستر خوب را برای آغاز ‌پروژه های بزرگ انکشافی فراهم کرده، مردم از زندگی آرام و آزاد برخوردار شدند.

به باور مهدوی، «امارت اسلامی» پلان های خوب و مهم را زیر دست گرفته که با تطبیق آن کشور ما بسوی رفاه، ترقی، رشد اقتصادی و پیشرفت های دیگر خوب سوق خواهد شد.

آقای مهدوی اما افزود حکومت سرپرست طالبان هم‌اکنون متشکل از افرادی می‌باشند که در جریان ۲۰ سال گذشته برای این گروه جنگیده‌اند. بنابراین، تشکیل این حکومت براساس منطق رهبران طالبان همه‌شمول است.

با این حال، او گفت که در هفته‌ها و ماه‌های آینده طالبان تشکیل حکومت‌شان را از لحاظ قومی همه‌شمول می‌کنند و رهبری طالبان در این مورد اراده‌ی جدی دارد. 

دبیرکل حزب ملت افغانستان گفت: «طی هفته‌های آینده و اگر مبالغه نشود، ماه‌های آینده ما شاهد شکل‌گیری یک حکومت همه‌شمول خواهیم بود.»

جعفر مهدوی گفت که مردم هزاره در تمام جبهات و ولایت‌های کشور با مجاهدین طا-لبان درگیر نشدند، نه‌تنها که درگیر نشدند بل‌که از طا-لبان استقبال کردند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در این همایش سخنرانی کرده و از مردم نسبت آزار دیدن از سوی نیروهای طا-لبان پوزش خواست.

مجاهد به مردم هزاره وعده داد که در نخست مغاره نشین‌های بامیان اسکان داده شده و برای شان زمین توزیع می‌شود.

او همچنان تاکید کرد که افغانستان در شش ماه آینده به رشد اقتصادی شکوفا خواهد رسید.

سه‌ماه کار امارت برابر با پنج سال کار حکومت غنی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد