سوء-استفاده-ابزاری-از-زنان-در-پروسه-های-ملی-کشور

شماری از فعالان حقوق زنان افغان مدعی اند که مردان و سیاسیون کشور از نام زنان سواستفاده کرده و خود را به مقام های مهم سیاسی می رسانند.

به گزارش افغان نیوز: برخی از فعالان حقوق زن امروز پنجشنبه( ۱۳ سرطان) طی یک گردهمایی زیر نام "ائتلاف زنان افغان" پیشنهادات و انتقادات شان را از حکومت، سیاسیون و علما در ارتباط به ارزش های ملی کشور ابراز داشتند.

عادله بحرام عضو ائتلاف زنان افغان با بیان این مطلب می گوید که کاندیدای ریاست جمهوری در ابتدا باید به اجماع ملی دست یابند و به منافع ملی بیندیشتند تا بتوانند برای رفع بحران در کشور، راه حل بیابند. زیرا در صورت عدم تفاهم میان سیاسیون و نامزدان ریاست جمهوری، افغانستان نمی تواند به یک صلح پایدار و انتخابات شفاف و عادلانه برسد.

بانو بحرام افزود که دلیل عدم مشارکت زنان در کاندیداتوری ریاست جمهوری، بی باوری های جامعه است که زنان هنوز نتوانسته اند قدرت شان را به نمایش بگذارند.

عادله بحرام تاکید دارد که زنان نباید در افغانستان به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار گیرند و همچنان نباید نقش سمبولیک در روند انتخابات و صلح کشور داشته باشند. بنابراین سیاسیون و رهبران حکومت و جامعه بین المللی باید زنان را مورد حمایت قرار دهند.

در همین حال، جمیله افغان کاکر عضو دیگر این ائتلاف خاطرنشان ساخت که حضور زنان در اجتماع و سیاست های کلان نباید سلیقه ای و نمایشی باشد بلکه سهولت ها و حمایت های لازم نیز برای رشد و تلاش زنان در این راستا صورت گیرد.

بانو کاکر با انتقاد از حکومت و ارگان های دولتی تاکید می کند که هیچ اقدامی در ارتباط به موضوع اتهام های جنسی زنان در ارگ صورت نگرفت و این کار به معناری بی اعتنایی به عزت و آبروی بانوان در کشور تلقی می شود.

از سوی هم ،زرغونه بلوچ عضو دیگر این ائتلاف یادآور شد که جنگ فعلی افغانستان تحمیلی است اما بیشترین رنج و مشکلات آن را زنان این کشور به دوش می کشند.

خانم بلوچ اظهار داشت که ازدواج های اجباری، خشونت های خانوادگی، قتل، محاکم صحرایی و سایر خشونت ها از مواردی اند که زنان بیش از همه از آن رنج می برند اما هنوز ضمن اینکه مشکلات رفع نشده است، زنان با تهمت های ناروا نیز دست و پنجه نرم می کنند.

وی از علما خواست تا با استفاده از باوری که مردم به سخنان آنان دارند، برای بهبود وضعیت حاکم در کشور تلاش کنند و چالش های را که زنان از آن رنج می برند، رفع نمایند.

این عضو ائتلاف زنان افغان اضافه می کند که علما و مسوولان در برابر همه خشونت ها خاموش اند و هیچ واکنشی برای رفع این ادعا ها ندارند.

اعضای ائتلاف زنان افغان از حکومت می خواهند تا از نقش گسترده زنان در امورات کلان کشور استفاده کند و برای آنان شرایط رشد و ترقی را فراهم سازد.

سوء استفاده ابزاری از زنان در پروسه های ملی کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد