سویدن-برای-هشت-سال-دیگر-افغانستان-را-کمک-مالی-میکند

وزیر عدلیه سویدن در دیدار با رئیس جمهورغنی اعلام کرد؛ کشورش در کنفرانس بروکسل متعهد به کمک مالی برای افغانستان تا سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد شد.

به گزارش افغان خبر:  محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته با لارس ویستبرات وزیر عدلیه کشور شاهی سویدن که در راس یک هیأت آن کشور با کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار هر دو جانب در عرصه تولید انرژی در افغانستان و همکاری های سویدن در زمینه های بهبود وضعیت معارف و تحصیلات عالی و مهاجرین، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر عدلیه سویدن گفت که سویدن و افغانستان روابط دیرینه و دوستانه دارند.

 وی از تداوم همکاری های کشورش با افغانستان اطمینان داده؛ افزود: سویدن در کنفرانس بروکسل تا سال۲۰۲۴ میلادی برای کمک با افغانستان متعهد خواهد گردید.

رئیس جمهور غنی نیز، سویدن را شریک خوب افغانستان دانست و از تداوم کمک های آن کشور به حکومت و مردم افغانستان، تشکری کرد. وی افزود که افغانستان و سویدن همیشه مناسبات دوستانه داشته اند.

رئیس جمهور غنی، همکاری های کشور سویدن را در عرصه های معارف و تولید انرژی با افغانستان مهم خواند و ابراز آرزومندی کرد که این کمک ها ادامه یابد.

وی افزود که ما مشکلات کشور سویدن را در عرصه مهاجرین درک می کنیم و در زمینه به هرگونه همکاری در چوکات قانون آماده هستیم.

همچنان روز گذشته معاون وزیر عدلیه سویدن در دیدار با دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور از ادامه کمک هایشان به افغانستان اطمینان داد.

میان رئیس اجرائیه و معاون وزیر عدلیه سویدن وضعیت مهاجرین افغانستان در سویدن و مناسب ترین راه های همکاری میان دو کشور در این عرصه مورد بحث و تبادل نظرقرار گرفت.

سویدن برای هشت سال دیگر افغانستان را کمک مالی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد