سکتور-خصوصی-میلیون-افغانی-در-بخش-زراعت-سرمایه-گذاری-کرده-است

وزارت زراعت میگوید ۵۵ شرکت خصوصی در بخش زراعت با سرمایه ۵۶۷میلیون افغانی در کشور مصروف فعالیت اند و این وزارت در تلاش رشد سکتور خصوصی در این بخش است.

به گزارش افغان خبر: اسد الله ضمیر وزیر زراعت و مالداری امروز سه شنبه (9قوس) در کابل بیان کرد شرکت های خصوصی در حال حاضر مصروف فعالیت در بخش های زراعت و مالداری هستند و شماری دیگر از شرکت های نیز علاقه مند سرمایه گذاری در این بخش میباشند.

این شرکت ها در عرصه های سبزیجات، عسل، زعفران، میوه تازه و میوه خشک فعالیت دارند.

آقای ضمیر میگوید که حکومت در تلاش بیشتر ساختن نقش سکتور خصوصی در عرصه مالداری و زراعت است.

‌وزارت زراعت ٬ مالیه٬ انکشاف دهات و مبارزه با مواد مخدر در همکاری با سکتور خصوصی طی برنامه کارداف (CARD-F) سرمایه گذاری ۱۲میلیون دالر را در بخش زراعت اعلام کردند.

اسدالله ضمیر٬ وزیر زراعت٬ آبیاری و مالداری در نشست خبری گفت: این فرصت ها به هزینه مجموعی ۱۲.۵ میلیون دالر مساعد شده است که ۵۸درصد آن توسط سکتور خصوصی و ۲۴درصد توسط پروژه کارد اف(CARD-F) تمویل می شود.

آقای ضمیر تاکید کرد: پروژه کارد- اف که یک پروژه برای رشد زراعت و انکشاف دهات از برنامه های بین الوزارتی می باشد به منظور حمایت از سکتور خصوصی سرمایه گذاری کرده و فعالیت دارد.

وی افزود که دراین فرصت سرمایه گذاری ها؛ دو فابریکه پروسس و تولید پنبه در ولایت هلمند٬ یک فابریکه نخ ریسی در بلخ٬ ۲۱ فارم مرغ گوشتی با ظرفیت(۲۵۰۰۰ قطعه مرغ) سه فارم مرغ های نسلی گوشتی به ظرفیت ۳۰هزار قطعه مرغ٬ یک کمپلکس مارکیت مرغداری به ظرفیت ۲۰۰ دکان در ولایت کابل ایجاد می شود.

همچنان آقای ضمیر تاکید کرد که یک فابریکه پروسس گوشت مرغ در ولایت بلخ، ۱۴ فارم مرغ های گوشتی به ظرفیت ۵هزار قطعه مرغ در ولایت لوگر٬ ۱۰فارم مرغ های گوشتی در ولایت لغمان و کنر و ۲۰۰فارم مرغداری خانکی در ولایت تخار٬ ۵۰سرد خانه سبزی در ولایت خوست و ۵۰سردخانه سبزی در ولایت کابل و ۱۵فارم زنبور عسل در ولایت قندرها ساخته می شود.

این درحالی است که بیش از 70 درصد مردم کشور از زراعت و مالداری مصارف زندگی روزمره شان به دست میاورند و این بخش جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور مهم خوانده میشود.

سکتور خصوصی 560میلیون افغانی در بخش زراعت سرمایه گذاری کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد