تماس-مسکو-با-طالبان-برای-تامین-امنیت-افغانستان-است

سفیر روسیه در کابل در پیوند به حمایت مسکو از گروه طالبان به مجلس سنا احضار شد و بیان کرد که دولت پوتین برای تامین امنیت اتباع روس و بهبود امنیت افغانستان با طالبان در تماس است.

به گزارش افغان خبر: الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل، امروز شنبه (20 قوس)  با حضور در نشست کمیسیون روابط بین المللی مجلس سنا گفت که کشورش با طالبان تماس دارد اما از آنها حمایت نمیکند.

سفیر روسیه در کابل اظهار داشت که تماس مسکو با طالبان، تلاشی در جهت آزادی یک پیلوت روسی که با انجنیران ترکی سه سال پیش اسیر شده بود، می باشد. حکومت افغانستان هم در راستای آزادی این پیلوت کاری نتوانسته و مسکو به این دلیل روابط با طالبان را حفظ کرده است.

مانتیتسکی گفت: "روسیه با طالبان تماس برقرار کرده است ولی هیچگاهی اسلحه و پول برای این گروه تامین نکرده است؛ هدف اصلی ما از این تماس، تامین امنیت اتباع روسیه و تامین امنیت در افغانستان است".

سفیر روسیه در کابل، شایعات کمک تسلیحاتی روسیه به طالبان را کمپاینی ضد دولت روسیه در افغانستان خواند و تاکید ورزید که این مساله هیچ پایه و اساسی ندارد.

به گفته او: "در سالهای گذشته دو گروه طالبان و القاعده در افغانستان حضور داشتند؛ اما روسیه از حضور داعش در افغانستان بسیار نگران است چون هدف این گروه کشورهای آسیایی مرکزی، ایران، هند، چین و روسیه است".

مانتیسکی، موضع روسیه این است که از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند و نماینده های مسکو در تماس با طالبان، این گروه را برای انجام مذاکرات با دولت افغانستان و پایان دادن به خشونت ها تشویق می کنند.

سفیر روسیه با انتقاد از آمرکیا بیان داشت که با حضور داعش و حدود ۳۰ گروه تروریستی دیگر در کشور، این سوال مطرح می شود که تعداد زیاد پایگاه های نظامی امریکا به چه هدفی در افغانستان ایجاد شده است که نمی تواند بر تروریزم پیروز شود.

از سوی هم، سناتوران نیز هرگونه ارتباط روسیه با طالبان را خلاف قوانین بین المللی خواندند و یاد آور شدند که افغانستان می خواهد با تمامی کشورهای جهان ارتباط دوستانه داشته باشد و امیدواراند که روسیه نیز این روابط را درک کند.

سناتوران از سفیر روسیه در افغانستان خواست که مشکلات و نگرانی هایش را در مورد فعالیت داعش در افغانستان از طریق دولت افغانستان، مطرح و پیگیری نماید نه اینکه افغانستان را به میدان رقبت های استخباراتی خود با امریکا تبدیل کند.

 

تماس مسکو با طالبان برای تامین امنیت افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد