شوروی-سابق-افغانستان-را-به-کانون-بحران-ها-تبدیل-کرد

ریاست اجرائیه در اعلامیه‌ی به مناسبت ششم جدی سال روز حمله قشون سرخ شوروی به کشور، گفته که آنها با تجاوز به خاک افغانستان، آرامش مردم را به هم زدند و کشور را به کانون بحران ها تبدیل نمودند.

به گزارش افغان خبر: ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه‌ی نوشته که سی و هفت سال قبل از امروز، ششم جدی سال 1358 خورشیدی، افغانستان مورد تجاوز قشون ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت.

این تجاوز آشکار به حریم سبز کشور ما افغانستان، تجاوزی‌ بودکه آرامش و امنیت چندین ساله مردم را برهم زد و کشور را به کانون بحران‌ها و نا امنی‌ها تبدیل ساخت.

در اعلامیه ریاست اجرائیه ذکر شده که در چنین روزی، ارتش مسلحِ اتحاد جماهیر شوروی سابق با زیر پا گذاشتن تمام مرزهای سیاسی و انسانی، به افغانستان حمله و مردمی را قتل عام نمود که گناهی جز انسان بودن و آزاد زیستن نداشتند.

ریاست اجرائیه گفته که این تجاوز، محدود به جغرافیای شهرها و روستاهای کشور نماند بلکه قلمرو ایمان و باورهای مردم ما را نیز آماج قرار داد و مقدسات ما را به تمسخر گرفت و تلاش صورت گرفت تا ارزش‌ها نیز هدف قرارگیرد. تجاوزی‌که تمامی زیربناهای کشور را نابود و بیش از یک و نیم میلیون هم‌وطن ما را شهید، بیشتر از آن را معیوب و میلیون ها تن دیگر را مهاجر و آوارۀ کشورهای دور و نزدیک ساخت.

ریاست اجرائیه جمهوری در حالی‌که به روان ملیون‌ها شهید درود می فرستد و جهاد و مبارزات جانبازانۀ مردم را تمجید می‌کند و تجاوزگران را زیر هر رنگ و نامی که هستند و جنایت می‌کنند و وحشت می‌آفرینند، یکسان به نکوهش گرفته و اعلام می‌دارد که دولت و مردم افغانستان هیچ‌گاهی تسلیم زور نمی شوند و با تمام توان در برابر هر تجاوز و تجاوزگری می ایستند، از حریم خود دفاع می‌کنند و برای استقرار صلح و ثبات و رفتن به سوی رفاه و تامین عدالت تلاش می‌نمایند.

شوروی سابق افغانستان را به کانون بحران ها تبدیل کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد