سیاست-تهاجمی-ارمنستان-علیه-آذربایجان-به-تنش-منطقوی-می‌انجامد

وزارت خارجه آذربایجان می‌گوید که سیاست تهاجمی ارمنستان و تلاش آن برای پاکسازی قومی در خاک اشغالی آذربایجان، باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: لیلا عبدلایوا، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان می‌گوید که سیاست تهاجمی ارمنستان و ماهیت واقعی این کشور براساس حقیقت تاریخی افشا شده است. بنابراین، اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود.

وی گفت: بیانیه دروغ و دو چهره ای که توسط وزارت خارجه ارمنستان در این زمینه منتشر شده نشان می دهد که این کشور هنوز قادر به تشخیص حقیقت تلخ نیست.

به گفته وی؛ ارمنستان متجاوز که قوانین و اصول حقوق بین الملل را به رسمیت نمی شناسد، منطقه های شناخته شده بین المللی آذربایجان را تحت اشغال نظامی نگه می‌دارد تا پاکسازی قومی انجام دهد. از سوی هم، نقاط داغ درگیری را در منطقه ایجاد کرده که تهدید جدی برای صلح و امنیت پایدار است.

عبدلایوا خاطرنشان کرد که رهبری کنونی ارمنستان مانند رژیم جنایتکارانه قبلی این کشور از ارزیابی صحیح اوضاع منطقه و وقایع پیرامون آن و از تأمین منافع مردم خود بسیار فاصله دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان می‌گوید: متاسفانه، ارمنستان هنوز فرصتی برای دنبال کردن یک سیاست مستقل بر اساس منافع ملی، درک مزایای صلح ، امنیت و رفاه در منطقه نداشته است. بنابراین، اقدامات غیرمسئولانه رهبری ارمنستان، احتمال حل مسالمت آمیز درگیری را که مقصر آن است، به حداقل می رساند.

لیلا عبدلایوا تصریح کرد که تلاش های نخست وزیر ارمنستان برای تغییر قالب روند مذاکره که هیچ دلیلی برای ارائه شرایط برای مذاکرات ندارند، بیانیه متوهمی که در آگوست 2019 ابراز کرد، حمله نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع آذربایجان در تاریخ 12 تا 16 جولای سال 2020 ، تلاش تحریک آمیز، سیاست نمایشی ارمنستان برای اسکان غیرقانونی در سرزمین های اشغالی آذربایجان است.

در همین حال، تورال گنجلیوف، عضو پارلمان و رئیس جامعه آذربایجانی می‌گوید که کشور متجاوز ارمنستان خواهان حل مسالمت آمیز نزاع ناگورنو قره باغ میان آذربایجان – ارمنستان نبوده و در حال آماده شدن برای اشغال مناطق بیشتری آذربایجان است.

وی اظهار نموده است که این بیانیه پس از تغییر پارلمان غیرقانونی رژیم دست آموز ارمنستان در خاک اشغالی آذربایجان ارائه شده است. گنجلیوف این اقدام را گام دیگری از سوی رهبری ارمنستان برای ادامه نزاع ناگورنو قره باغ می‌داند.

گنجلیوف گفت که رئیس رژیم دستاموز ارمنستان در خاک اشغالی آذربایجان گفته است که پارلمان این رژیم تا 2020 به شوشا منتقل خواهد شد و این مفهوم سمبولیک دارد.

او تصریح کرد که در میان حوادث اخیر، استفاده عمدی از نام یکی از مراکز اصلی فرهنگی آذربایجان، شوشا، به عنوان ابزاری برای اقدامات ارمنستان، نمونه بارز آمادگی دولت اشغالگر برای بازیهای جدید است.

این تصمیم همچنین نشان می دهد که ارمنستان به افزایش عمدی تنش در منطقه بوده و علاقه مند به حل مسالمت آمیز درگیری نیست. بنابراین، ما اعلام می کنیم که اشغال منطقه قره باغ آذربایجان موقتی بوده و تمام سرزمینهای اشغال شده توسط ارمنستان آزاد و بازگشت تمام آوارگان به سرزمینهای اصلی شان تضمین می‌شود.

سیاست تهاجمی ارمنستان علیه آذربایجان به تنش منطقوی می‌انجامد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد