سیاست‌های-راهبردی-تهران-به-نفع-مردم-افغانستان-است

معاون سفارت ایران گفته است که سیاست راهبردی تهران به نفع مردم افغانستان و علیه طرح‌های جنگ‌طلبانه در این کشور است.

به گزارش افغان‌ نیوز؛ خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل این اظهارات را در سفرش به ولایت بامیان و در دیدار با عبدالله سرحدی، والی این ولایت مطرح کرده است.
مرتضوی گفته است که ایران خواهان برقراری روابط دوستانه با افغانستان و آماده‌ همکاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه صحت و اقتصاد است.
معاون سفارت ایران در کابل از پروژه‌ی ساخت شفاخانه «امام خمینی» در بامیان نیز بازدید کرده است.
آقای مرتضوی در دیدار با والی بامیان با بیان این‌که رسانه‌های غربی و اسراییلی به‌دنبال تنش میان ایران و افغانستان اند، گفته است: «سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران ایجاد صلح، ثبات و امنیت در افغانستان است و هیچ‌گونه حرکتی در ایران بر علیه منافع ملت افغانستان و به سود جنگ‌طلبان شکل نگرفته و نمی‌گیرد».
طبق گزارش این رسانه، عبدالله سرحدی، والی بامیان گفته است که افغانستان خانه‌ مشترک تمام اقوام و مذاهب است و تعصبات قومی و مذهبی در این کشور جایی ندارد. او گفته است که ا.ا نیز به‌دنبال روابط نیک با کشورهای مختلف، به‌ویژه ایران است.
این در حالی است که اخیرا هیاتی قوه قضاییه ایران به کابل سفر کرده و با امیرخان مقتی، سرپرست وزارت امور خارجه ا.ا روی موضوعات مختلف از جمله استرداد زندانیان افغان از ایران گفتگو کرده است.

سیاست‌های راهبردی تهران به نفع مردم افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد