سیاسی-ساختن-موارد-جرمی-و-حقوقی-شرم‌آور-است

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری در واکنش به عملیات ناکام شب گذشته که برای بازداشت کرام‌الدیم کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال در پنجشیر راه‌اندازی شده بود،‌ گفت که سیاسی ساختن موارد جرمی و حقوقی به‌خاطر اهداف کوچک سیاسی برای کسانی که ادعای بزرگ دارند، «شرم‌آور» است.

به گزارش افغان نیوز: آقای صالح در صفحه فیسبوکش نوشته است که به وزیر داخله هدایت داده شد تا سرپرست فرماندهی پولیس و سرپرست ولایت پنجشیر را برای وضاحت در عملیات روستای «سنگانه» که به هدف بازداشت رییس پیشین فدراسیون فوتبال راه‌اندازی شده بود، به کابل فرا بخواند.

امرالله صالح افزوده که سیاسی ساختن موارد جرمی و حقوقی به‌خاطر اهداف کوچک سیاسی برای کسانی که ادعای بزرگ دارند، «شرم‌آور» است.

او همچنان با اشاره به عملیات شب گذشته نوشته است که ربط دادن هر گونه عملیات به رییس‌جمهور، ارگ ریاست‌جمهوری و شخص او از سوی «فرصت‌طلبانی که مردم را ملیشه بی‌معاش خود تلقی می‌کنند» این بار برملا خواهد شد.

آقای صالح همچنین گفته‌است: «این‌که چه دست‌هایی در سوق قطعات خاص برای دستگیری یک فراری و متهم جرمی نقش داشتند باید معلوم گردد. یک حلقه معلوم‌الحال بی‌برنامه که با تعیین ناکاره‌ها پنجشیر را به گروگان گرفته‌اند حالا برآمده‌اند دنبال این‌که از این حالت بد و خجل‌آور بازهم استفاده ناجایز سیاسی برای بقای چند نفر در صحنه نمایند.»

معاون ریاست جمهوری در این یادداشت از مردم پنجشیر نیز خواسته است که با دید «تصویر کلان از صحنه»، در اطراف فراری‌ها بسیج نشده و وسیله شعارگرایان بی‌برنامه نشوند.

عملیات نیروهای ویژه برای بازداشت کرام‌الدین کریم ناوقت یکشنبه‌شب در پنجشیر آغاز شد و پس از چند ساعت بی‌نتیجه پایان یافت.

وزارت داخله پیشتر اعلام کرده بود که کرام‌الدین کریم در «موقعیت» حضور نداشته و به همین دلیل عملیات ناکام مانده‌است.

مقام‌های محلی پنجشیر گفته‌اند که این عملیات بدون هماهنگی آنان راه‌اندازی شده بود.

کرام‌الدین کریم به بدرفتای جنسی از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان متهم است و فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) او را برای همیشه از فعالیت‌های ورزشی محروم کرده‌است.

سیاسی ساختن موارد جرمی و حقوقی شرم‌آور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد