سیداسحاق-گیلانی-جنگ-طالبان-مانند-جهاد-مجاهدین-است

سید اسحاق گیلانی، رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان، جنگ طالبان را مانند جهاد مجاهدین در مقابل ارتش سرخ قلمداد کردوگفت حکومت زمینه استفاده هند از خاک افغانستان بر ضد پاکستان را فراهم کرده است.

به گزارش افغان نیوز: سید اسحاق گیلانی درنشستی در اسلام آباد به جنگ طالبان در افغانستان اشاره کرده است وگفت که جنگ کنونی طالبان با نیروهای خارجی همانند جنگ مجاهدین در برابر ارتش سرخ است.

سید اسحاق گیلانی، رهبر نهضت اسلامی افغانستان، افزود «طالبان افغان بر ضد امریکا می‌جنگند، به آنان هم باید حیثیت قایل شویم، به چشم بد به آن‌ها نبینیم. گرچه نام هراس افگن به آنان داده شده است، آنان حالت ما را دارند؛ که ما در برابر روس‌ها می‌جنگیدیم و آن‌ها اکنون در برابر امریکایی‌ها می جنگند».

آقای گیلانی در ادامه این نشست که با حضور نمایندگان رسمی افغانستان و پاکستان برگزار شده بود از سیاست های حکومت افغانستان انتقاد کرده وگفت: که هند در برابر پاکستان از خاک افغانستان استفاده می‌کند و حکومت این زمینه را برای مداخله‌های دهلی نو در پاکستان فراهم کرده است.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان، در ادامه تاکید کرد که «هندوستان افغانستان را استفاده می‌کند ودر این که از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده میشود،هیچ شکی نیست؛ آن‌ها این کار را می‌کنند؛ اما چرا این فرصت داده شده است؟ چرا این گونه یک حالت آمده است که حکومت افغانستان و یا شماری از کسان برای هندوستان این زمینه را فراهم می‌کند که از افغانستان بر ضد پاکستان استفاده شود».

ریاست عمومی امنیت ملی به گفته های سید اسحاق گیلانی واکنش نشان داده ومی‌گوید که این قضیه به گونه جدی به نهادهای عدلی و قضایی راجع خواهد شد وافزود که گفته های آقای گیلانی در تضاد با منافع ملی کشورقرار داد.

همچنین دوا خان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور، گفت: «ازخاک افغانستان بر خلاف هیچ کشوری استفاده نمی‌شود؛ و از دیگر کشورها هم همین توقع را داریم.»

سیداسحاق گیلانی: جنگ طالبان مانند جهاد مجاهدین است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد