سیستم-اداری-افغانستان-الکترونیکی-می-شود

در جلسه کابینه کارکرد سیستم اداری الکترونیکی از سوی ریاست اداره امور ریاست جمهوری موثر و کارا دانسته شد و جلسه تصمیم گرفت که سایر ادارات دولتی نیز به سوی الکترونیزه شدن پیش روند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری می گوید : ایجاد سیستم حکومتداری الکترونیکی در ریاست عمومی اداره اموربرای پیگیری مصوبات کابینه و هدایات رئیس جمهورکشور موثر بوده و سهولت های بیشتری را در این عرصه بین وزارت ها و ریاست جمهوری فراهم کرده است.

عبدالسلام رحیمی در این مورد معلومات داد و هدف از ایجاد سیستم متذکره را تأمین شفافیت، مبارزه با فساد اداری و عرضه خدمات بهتر در زمان کمتر عنوان کرد.

رئیس عمومی ادارۀ امور افزود؛ سیستم حکومتداری الکترونیکی اداره امور در برگیرنده مولفه هایی است که برای پیگیری موضوعات، گزارش دهی، گزارش گیری و طی مراحل اسناد از آن استفاده میشود.

این سیستم طی دو سال گذشته تا حد زیادی از مراحل مختلف انکشافی گذشته و به اساس تجارب با سیستم اداری افغانستان عیار شده و اخیراً بخش مشخص برای پیگیری هدایات در این اداره ایجاد گردیده است.

به همین ترتیب محمد هارون چخانسوری معاون انسجام امور دولت ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، پیرامون چالش ها و راه های حل تحقق مصوبات کابینه و معرفی سیستم حکومتداری الکترونیکی به جلسه معلومات ارایه نمود.

محمدهارون چخانسوری بیان کرد که تفاوت زیادی میان سیستم جدید و سیستم قبلی در مورد حجم کار، اصلاح تشکیلاتی، میکانیزم عمومی پروسس اسناد، نحوه پیگیری هدایات ریاست جمهوری و تعقیب مصوبات کابینه دیده میشود.

وی راهکار های موثر را جهت تحقق مصوبات به جلسه توضیح و پیرامون بهبود روند تطبیق مصوبات کابینه طی یکماه گذشته گزارش ارائه داد.

کابینه، ایجاد سیستم حکومتداری الکترونیکی را مورد تائید قرار داده، ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری را موظف نمود، تا در نهادینه نمودن این سیستم در سطح حکومت با ارگانهای دولتی همکاری نموده و ارگانهای دولتی مکلف اند تا مراسلات خود را از طریق این سیستم ارسال نمایند.

به همین ترتیب جلسۀ کابینه، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی را موظف نمود تا طرح تشکیل کارا را در رابطه به ایجاد هسته همآهنگی در وزارت ها و ادارات دولتی با اداره امور و بین الوزارتی ترتیب توأم با میکانیزم کاری آن به جلسات بعدی کابینه ارایه نماید.

همچنان کابینه، فارمت طرح ها و پیشنهاد های ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری را پیرامون چالش ها و راه های حل تحقق مصوبات کابینه مورد تصویب قرار داده، وزارتها و ادارات دولتی را مکلف به تطبیق آن نمود.

سیستم اداری افغانستان الکترونیکی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد