شارتر-در-دیدار-با-متقی-بر-ایجاد-حکومت-فراگیر-تاکید-کرد

مقام‎های بریتانیایی در قطر با هیأت امارت اسلامی دیدار و روی مسایل سیاسی از جمله تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان گفتگو کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ هوگو شارتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان و امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه عصر پنج‌شنبه(9 سرطان) در دوحه قطر دیدار کرده‌اند.

شارتر در دیدار با متقی روی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان، خدمات اساسی و معیشت مردم افغانستان تأکید کرده است.

کاردار سفارت بریتانیا در توییترش نوشته است: «در نشست اساسی امروز عصر با متقی، در مورد حمایت‌های بشردوستانه، خدمات اساسی، معیشت، اهمیت همه‌شمول بودن روند سیاسی و احترام به حقوق بشر از جمله آموزش دختران بحث شد».

کاردار سفارت بریتانیا در زمینه مقابله با تبعات زمین‌لرزه در جنوب‌شرق افغانستان کمک ۳٫۵ میلیون پوندی خود را اعلام کرده است.

وزارت خارجه امارت اسلامی به نقل از شارتر گفته‌ است که بریتانیا از خشونت در افغانستان حمایت نمی‌کند.

پیش از این امیر خان متقی با توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در دوحه نشست دو روزه داشته است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه در توییتی گفته است که در این نشست دو روزه با مسوولان وزارت خزانه‌‌‌داری امریکا و اداره توسعه جهانی آن کشور نیز گفت‌وگوهایی انجام شده‌ است.

متقی در این دیدار از کمک ۵۵ میلیون دالری امریکا به آسیب‌دیده‌گان زلزله‌ اخیر در کشور قدردانی و تاکید کرده است که پول‌های منجمد شده افغانستان باید آزاد شود و تحریم‌ها کاهش یابد.

توماس وست در این دیدار گفته است که امریکا می‌خواهد با افغانستان راه تعامل را در پیش گیرد و خواهان ثبات در این کشور است.

نماینده ویژه امریکا تاکید کرده است که کشورش از هیچ مخالفت مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کند.

این در حالی است که هیاتی از امارت اسلامی به ریاست امیرخان متقی، روز چهارشنبه، برای دیدار با نمایند‌گان برخی کشورها از جمله امریکا به دوحه رفته‌ است.

 

شارتر در دیدار با متقی بر ایجاد حکومت فراگیر تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد