شانزدهین-دور-پارلمان-افغانستان-شروع-به-کار-کرد

دوره شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان، امروز چهار شنبه( ۱۶ حوت) سال جاری به حضور رئیس جمهور و دیگر مقامات عالی رتبه کشور، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: امروز (چهارشنبه 16 حوت) دوره شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان به حضور رئیس جمهور و دیگر مقامات عالی رتبه کشور افتتاح شد. عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان به برگزاری انتخابات شفاف از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، تاکید نمود.

در افتتاح دوره شانزدهم مجلس نمایندگان؛ رئیس جمهور محمد اشرف غنی، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه، رئیس استر محکمه و دیگر مقامات عالی رتبه کشور اشتراک کردند.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان گفت: مردم افغانستان خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه اند و از جنگ و ناامنی خسته شده اند. راه بیرون رفت از این مضعل، برگزاری انتخابات شفاف می باشد.

رئیس مجلس گفت: مردم افغانستان از نشست کابل دو، حمایت می کند و توقع دارند که حکومت به گفته های که در نشست کابل دو مطرح شد پایبند بوده و در راستای تحقق صلح تلاش کنند.

پارلمانی افغانستان در حالی سال هشتم کاری خود را آغاز می کند که به اساس قانون اساسی کشور، دوره کاری مجلس پنج سال بوده که به پایان رسیده است و باید در سال پنجم انتخابات برگزاری شود اما با گذشت سه سال از مدت قانونی مجلس نمایندگانف هنوز از انتخابات خبری نیست.

قرار است که در سال پیش رو انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی برگزار شود.

شانزدهین دور پارلمان افغانستان شروع به کار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد