شاهین-انتصاب-نماینده-برای-افغانستان-پذیرفتنی-نیست

 سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر در گفتگو با یک رسانه جاپانی گفت است که انتصاب نماینده دیگری از سوی سازمان ملل برای ا.ا قابل قبول نیست.

 به گزارش افغان نیوز؛ آقای شاهین گفته است که نیازی به نماینده خاص دیگری در افغانستان نیست و این بیم وجود دارد که نماینده جدید برخی تصمیمات را بر امارت اسلامی تحمیل کند.

 بر اساس خبرنامه، آقای شاهین خواستار لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه امارت اسلامی شده است و گفته است که حکومت کابل باید از سوی کشورها به رسمیت شتاخته شود.

این در حالی است که ا.ا در نشست دوحه دعوت شده بود، مقام‌های حکومت سرپرست اعلام کرده‌اند که شرط‌هایش از سوی سازمان ملل پذیرفته نشده و در این نشست اشتراک نخواهند کرد.

در این نشست نمایندگان جامعه مدنی و زنان افغانستان نیز حضور داشتند.

وزارت خارجه‌ ا.ا نیز اعلام کرده که به سازمان ملل متحد توضیح داده بود که اشتراک ا.ا  در نشست دوحه در صورتی سودمند است که به‌عنوان تنها طرف مسوول به نمایندگی از افغانستان شرکت کند و زمینه‌ گفتگو‌ی روشن میان هیأت این حکومت افغانستان و مقام‌های سازمان ملل متحد در سطح عالی فراهم شود.

مقام‌های ا.ا همواره تاکید دارند که با موجودیت یوناما در افغانستان نیازی به نماینده ویژه از سوی سازمان ملل برای افغانستان نیست.

با این حال پاکستان هم گفته است که از تعین نمایند برای افغانستان حمایت می‌کند اما؛ ایران، روسیه و چین گفته‌اند که اگر ا.ا نماینده‌ویژه از سوی سازمان ملل را قبول کنند ما هم موافق هستیم.

 

شاهین: انتصاب نماینده برای افغانستان پذیرفتنی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد