شاهین-با-توماس-وست-گفتگو-کرد

سهیل شاهین، رییس‌ دفتر سیاسی ا.ا در قطر از دیدار با توماس وست، نماینده ویژه امریکا و هیات همراه‌اش در امور افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای شاهین امروز (سه‌شنبه، 21 قوس) در ایکس نوشته است که او هیات همراه‌اش با نمایندگان امریکا، در مورد تعدادی از مسائل، از جمله اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و گنجاندن افغانستان در سیستم جهانی بانکی (سوئیفت) گفتگوهایی داشته‌اند.

پیش از دیدار با توماس وست، نمانیده ویژه امریکا در امور افغانستان آقای شاهین با ریچارد بنت، نماینده ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر افغانستان نیز دیدار کرده بود.

شاهین در ایکس گفته است که در این دیدار دو طرف تاکید کرده‌اند که گزارش‌های حقوق بشر باید واقعیت‌های موجود در افغانستان را منعکس کند و بی‌طرف باشد.

به گفته شاهین، او در مورد اقدامات حکومت سرپرست برای رفاه بیوه‌ها، یتیمان و معلولان صحبت کرده است.

اما؛ ریچارد بنت در ایکس گفته است که در دیدار با سهیل شاهین در مورد حقوق زنان، از جمله آموزش و حقوق کودکان گفتگو کرده است.

آقای بنت افزوده است که در گفتگو با شاهین درخواست خود را برای آزادی مدافعان حقوق بشر از زندان و احترام به فرمان عفو عمومی هبت‌الله آخوندزاده تکرار کرده است.

این در حالی است که دو روز پیش سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی ا.ا در قطر با مارکس توتزل، معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

شاهین با توماس وست گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد