شاهین-تصمیم-سازمان-ملل-منصفانه-نیست

امارت اسلامی در پیوند به تعویق روند پذیرش فرستاده‌ی طالبان در سازمان ملل، گفته است: «این تصمیم براساس اصول و انصاف نیست؛ چون حق مشروع افغان‌ها سلب می‌شود.»

به گزارش افغان نیوز؛ کمیته‌ی مسئول سازمان ملل متحد برای پذیرش نمایندگان رسمی کشورها، از تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کرسی افغانستان در این سازمان خودداری کرده است.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه که از سوی این گروه به عنوان سفیر افغانستان در این سازمان معرفی شده، گفته است: «این تصمیم براساس اصول و انصاف نیست؛ چون حق مشروع افغان‌ها را سلب کرده است.»

با این حال، به گفته‌ی او، طالبان امیدوارند که سازمان ملل فرستاده‌ی ویژه‌ی آنان را به‌عنوان نماینده‌ی افغانستان در این سازمان بپذیرد. شاهین گفته که با پذیرش او در این کرسی، طالبان با جهان وارد تعامل مثبت می‌شوند.

در همین حال، امرالله صالح معاون اول رییس جمهور پیشین کشور از تداوم نماینده‌گی دایمی نظام جمهوری افغانستان در سازمان ملل متحد خبر داده و اهتزار پرچم سه رنگ را برای مردم تبریک گفته است.

طالبان حدود دو ماه پیش با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل متحد، سهیل شاهین را به عنوان سفیر افغانستان در این سازمان معرفی کرده بودند.

کمیته‌ی مسئول سازمان ملل متحد برای پذیرش نمایندگان رسمی کشورها ۹ عضو دارد. روسیه، چین و امریکا از اعضای این کمیته اند که درباره‌ی اعتبار و صلاحیت نمایندگان ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد تصمیم می‌گیرند.

شاهین: تصمیم سازمان ملل منصفانه نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد