شاگردان-در-آینده-مولوی-بار-می‌آیند-یا-تروریست-

رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است که آینده شاگردان مدرسه‌ها در پاکستان نا معلوم است و هیچ‌کسی نمی‌داند که به گفته وی، این شاگردان در آینده مولوی بار می‌آیند یا تروریست؟

به گزارش افغان نیوز: ژنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان، از موجودیت هزاران مدرس دینی در این کشور به شدت انتقاد کرده و خواهان بازنگری در این باره شده است.

ژنرال باجوه گفته است که این‌گونه مدرسه‌ها تنها مفکوره‌های تندروانه اسلامی را آموزش می‌دهند و باید در مورد نیاز به موجودیت آن‌ها، بازنگری شود.

به گفته باجوه، این‌گونه مدرسه‌ها نظام درسی درست ندارند و برای شاگردان هیچ‌گونه آموزش از دانش جهان پیشرفته نمی‌دهند.

او به صورت محافظه کارانه گفته که مخالف موجودیت مدرسه ها نیست اما به این تاکید کرده که معنای اصلی مدرسه در پاکستان غیب و ناپدید شده‌است.

رییس ستاد ارتش پاکستان در سخنرانی روز پنج‌شنبه اش میان شماری از جوانان در شهر کویته بیان داشته که برایش گفته شده که تا دو نیم میلیون شاگرد در مدرسه‌های پاکستان که مربوط مکتب دیوبندی می‌شود، آموزش می‌بینند.

قمر جاوید باجوه این را هم واضح ساخته که آینده شاگردان مدرسه‌ها در پاکستان نا معلوم است و هیچ‌کسی نمی‌داند که به گفته وی، این شاگردان در آینده مولوی بار می‌آیند یا تروریست؟

در پاکستان در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار مدرسه ثبت شده وجود دارد اما گفته می‌شود که هزاران مدرسه دیگر به صورت ثبت نا شده در آن‌کشور فعالیت دارند.

به دنبال حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی، مقام‌های امنیتی و استخباراتی پاکستان ادعا می‌کنند که فعالیت‌های مدرسه‌ها در آن‌کشور را از نزدیک و با دقت بررسی می‌کنند.

در جریان این ۱۶ سال، هزاران تن از شاگردان این مدرسه‌ها با شورشیان یکجا شده و هزاران تن را در کشورهای جنوب آسیا از جمله افغانستان، هند و پاکستان کشته‌اند.

رییس ستاد ارتش پاکستان می‌گوید موجودیت مدرسه‌های که تنها به آموزش‌های تندروانه می‌پردازند، جامعه ۲۰۷ میلیونی آن‌کشور را به سوی پیشرفت سوق نمی‌دهد بلکه به عقب می‌کشد.

شاگردان در آینده مولوی بار می‌آیند یا تروریست؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد