شاگردان-نباید-قربانی-معامله-های-سیاسی-شوند

اولیای شاگردان مکاتب افغان ترک می گویند که برخی از مسوولان حکومتی برخلاف نسل آینده کشور درحرکت بوده و تلاش دارند با سرنوشت دانش آموزان معامله سیاسی انجام بدهند.

به گزارش افغان نیوز: یوسف پشتون، رئیس کمیته اولیای شاگردان مکاتب افغان ترک، امروز یکشنبه( 19 – حمل) درکابل، طی نشست خبری پیرامون سفر نخست وزیر کشور ترکیه به کابل گفت:« در سراسر کشور، فقر علمی حاکم است و باید از طریق تعلیم و تربیه سالم از بین برده شود.»

وی افزود، برای توسعه اقتصادی، علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، دولت و مردم باید زمینه تعلیم و تحصیل نسل های آینده را فراهم ساخته و حمایت نمایند.

آقای پشتون علاوه نمود، دولت کنونی ترکیه نماینده کامل از تمام مردم ترکیه نمی کند و مذاکرات حکومت ترکیه خلاف خواست های مردم شان است.

پشتون خاطرنشان ساخت، قرار است که نخست وزیر ترکیه در مورد مکتب های افغان ترک با مقام های حکومت وحدت ملی گفتگو نمایند.

او گفت، گفتنی است که موضوع اصلی مذاکرات حکومت ترکیه با مقامات افغان، سپردن مدیریت مکاتب افغان ترک به کشور ترکیه می باشد.

وی می گوید که سپردن مدیریت این مکاتب به دولت ترکیه، خلاف خواست های مردم بوده، و ما هرگز اجازه نمیدهیم که با سرنوشت نسل آینده کشور معامله سیاسی صورت گیرد.

از سوی هم فضل احمد معنوی، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و یکتن از اعضای کمیته اولیای شاگردان افغان ترک، می گوید:« امید وارم که موضوع مذاکرات نخست وزیر ترکیه با مقامات حکومت وحدت ملی، سپردن مدیریت مکاتب افغان ترک نباشد، درغیر آنصورت در برابر تصامیم نامشروع اینها ایستادگی نموده، و نمی گذاریم که سرنوشت نسل آینده ما قربانی خواست های معامله گران سیاسی شود.

معنوی افزود، حکومت وحدت ملی همیشه به خواسته های نا مشروع و نا معقول کشورهای دیگر لبیک گفته است.

او می گوید که حدود یک سال از توافقنامه کمیته اولیای شاگردان مکاتب افغان ترک با حکومت می گذرد؛ اما تا اکنون این توافقنامه بدون جواب باقی مانده است.

وی علاوه نمود، کمیته والدین به هیچ کشور و نهادی اجازه نخواهد داد که به بهانه های کمک به معارف کشور، در امور داخلی ما برخلاف قوانین ملی و بین‌المللی دخالت کنند و اهداف استخباراتی خود را در این خط عملی سازند.

درعین حال شماری از اولیای شاگردان مکاتب افغان ترک اظهار می دارند که اگر حکومت افغانستان برای عملی شدن اهداف خارجی ها و اخلال سیستم آموزشی درمکاتب افغان ترک، به اعمال غیرقانونی خود ادامه بدهد، کمیته والدین در برابر این خلاف ورزی ها مقاومت خواهد کرد.

قابل ذکر است که نخست وزیر ترکیه امروز به منظور بررسی وضعیت مکاتب افغان ترک به کابل آمده و می خواهد که با مقامات حکومت وحدت ملی مذاکره نمایند؛ اما کمتیه والدین افغان ترک، اظهار می دارند که اگر این سفر برای برهم زدن نظم در مکاتب افغان ترک شود، شدیدا محکوم نموده و برخلاف منافع مردم افغانستان و ترکیه تلقی می نماییم.

شاگردان نباید قربانی معامله های سیاسی شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد