شبکه-حقانی-و-آی-اس-آی؛-حمله-دیروز-در-کابل-را-سازماندهی-کردند

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که حمله انتحاری روز گذشته در کابل که منجر به مرگ ۹۰ تن و زخمی شدن ۳۵۰ تن گردید، از سوی شبکه حقانی با همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان انجام شده است.

به گزارش افغان نیوز: صبح روز گذشته یک عراده واسطه باربری نوع تانکر تخلیه چاه های فاضل آب، در منطقه وزیر اکبر خان شهر کابل منفجر گردید که در نتیجه آن بیش از 400 نفر که اکثر شان افراد ملکی بودند، کشته یا زخمی شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی با نشر اعلامیه یی گفته که بر اساس اطلاعات موثق استخباراتی و یافته های ابتدایی از حادثه، پلان حمله مذکور توسط شبکه حقانی با رهنمایی و همکاری مستقیم سازمان استخبارات پاکستان (ISI) طرح ریزی گردیده است.

در این اعلامیه : شبکه حقانی عامل سازمان استخبارات پاکستان خوانده شده و این شبکه یک گروه تروریستی و دور از انسانیت قلمداد گردیده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان علاوه کرده که تحقیقات و بررسی های همه جانبه در مورد پلان های دشمنان افغانستان جریان دارد و عاملین این کشتار با حمایت و همکاری مردم و نیرو های امنیتی و دفاعی، به جزای اعمال شان رسانیده خواهند شد.

این در حالی است که در ماه های اخیر روابط میان افغانستان و پاکستان سرد شده و درگیری های نیز در نقاط مرزی میان دو طرف رخ داده است.

دست داشتن سازمان استخبارات پاکستان در این حمله روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را بیشتر از پیش صدمه خواهد زد.

شبکه حقانی و آی اس آی؛ حمله دیروز در کابل را سازماندهی کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد