شبیه-سازی-سازمان-ملل-متحد-برای-آموزش-جوانان-افغانستان

موسسه ودان با راه اندازی شبه سازی سازمان ملل متحد در کابل تلاش دارد که جوانان افغان را با روش کاری این سازمان آشنا نماید.

به گزارش افغان نیوز: موسسه ودان امروز چهارشنبه (1 – سنبله ) درکابل طی نشستی شبیه سازی سازمان ملل متحد جوانان افغانستان با اشتراک شماری از دانشجویان پنج ولایت کشور ابراز داشتند؛ هدف از ایجاد این برنامه امید واری و فراهم سازی زمینه آموزش جوانان و چگونگی تصمیم گیری به صورت مشترک درمورد مسایل جهانی و سنجیدن راه حل به این مسایل است.

حبیب لله واحیدی مسوول پروژه شبه سازی سازمان ملل متحد میگوید:«ایجاد چنین برنامه های درکشور روزنه ی برای بروز استعداد جوانان در آینده و تبدیل ناهنجاری ها به هنجار است».

آقای واحدی افزود، برای اینکه جوانان مخصوصا دانشجویان با اصول و مقررات که درچارچوب سازمان ملل متحد است آشنا شده و عملا تطبیق نمایند.

وی گفت، برای بار اول این برنامه از طرف موسسه ودان درافغانستان فعالیت شانرا در پنج ولایت کشور،هرات،قندهار،ننگرهار،پروان و بلخ آغاز نموده است.

وی خاطرنشان ساخت، حدود 125 تن از دانشجویان ژورنالیزم و حقوق را بصورت رقابت آزاد شامل برنامه ساخته و در یک هفته آموزش و عملا برنامه را بالای دانشجویان تطبیق خواهند نمود تا اینکه جوانان بصورت یک دیپلمات درشبیه سازی سازمان ملل متحد نقش شان را ایفا نمایند.

این درحالی است که شمارزیادی از جوانان افغانستان مخصوصا دانشجویان از عدم آشنایی شان با اصول ومقررات سازمان ملل متحد و چگونگی اشتراک آنها در مجالس این سازمان ها، شاکی بوده و بیان میدارند که ایجاد چنین برنامه ها روزنه است برای بروز استعداد جوانان و همچنان تمثیل کنند سازمان ملل متحد را تا درآینده نقش یک رهبر را در جهان سوم ایفا نموده و حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

شبیه سازی سازمان ملل متحد برای آموزش جوانان افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد