شرط-ا-ا-برای-اشتراک-در-نشست-دوحه

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا گفته است در صورت عدم توجه به شرایط حکومت سرپرست از سوی سازمان ملل، ترجیح می‌دهند که در نشست دوحه شرکت نکنند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه ا.ا روز گذشته (چهارشنبه، ۲۵ دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته که آقای متقی این اظهارات را در دیدار با دیمتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل بیان کرده است.

سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا گفته است که حکومت سرپرست با نهادهای مختلف سازمان ملل در تماس است و دیدگاه خود را در مورد شرایط حضور در نشست دوحه به اشتراک گذاشته است.

آقای متقی گفته است در صورتی که در نشست دوحه فرصت رایزنی میان ا.ا و سازمان ملل در رابطه به همه‌ موضوعات فراهم شود و حکومت سرپرست بتواند از افغانستان نمایندگی کند، در این صورت این نشست یک فرصت خوب است.

پیش از این حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل گفته بود که ا.ا برای اشتراک در نشست دوحه دو شرط مهم دارد.

نماینده‌ ویژه ایران جزییاتی در مورد این شرط‌ها ارائه نکرده، اما گفته است که «اگر مسیر ‎کمیته تماس منطقه‌ای مورد توجه دیگران قرار گیرد، مسیر تعامل دنبال شود با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد».

این در حالی است که دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان قرار است در روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی در دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل برگزار شود‌.

 

 

شرط ا.ا برای اشتراک در نشست دوحه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد