شرط-طالبان-رییس-جمهور-غنی-باید-برکنار-شود

گروه طالبان در تازه‌ترین مورد اعلام کرده که برای رسیدن به صلح، محمداشرف غنی باید از دولت کناره گیری کند و حکومت جدید تشکیل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ سهیل شاهین، سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه‌ با «آسوشیتد پرس» گفته است که اگر محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان کنار نرود و حکومت جدیدی از طریق مذاکره سر کار نیاید، صلح ‌برقرار نخواهد شد.

شاهین با بیان این‌که طالبان خواهان انحصار قدرت در افغانستان نیستند، تاکید کرده که «با روی کار آمدن یک دولت قابل قبول، سلاح خود را به زمین می‌گذاریم.»

او، رییس‌ جمهور غنی را «جنگ‌طلب» خوانده و گفت: «حتی در روز اول عید قربان، از ‌حمله به طالبان سخن گفته است.»

سخنگوی طالبان افزود: « هر دولتی که در گذشته در صدد انحصار قدرت در افغانستان بوده، دولت موفقی نبوده ‌است. ما نمی‌خواهیم همان فرمول را تکرار کنیم.»

او با اشاره به سقوط ولسوالی‌ها گفته است که طالبان هیچ برنامه‌ای برای گرفتن کابل ندارد و اکنون از تصرف ولسوالی‌ها نیز دست ‌کشیده‌ایم.

سخنگوی گروه طالبان گفت: «مناطقی که به دست ما رسیده و یا نیرو‌های نظامی به ما پیوسته‌‌اند، با میانجی‌گری مردم و مذاکره بوده‌اند، نه از طریق جنگ و درگیری.»

این در حالی است که جوبایدن، رییس جمهور امریکا در یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی بار دیگر تاکید کرد که کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پشتیبانی می‌کند.

در همین حال، سفارت امریکا در کابل نیز خطاب به طالبان اعلام کرده که تلاش‌های شان را برای تضعیف دستاوردهای ٢٠ سال گذشته متوقف کنند و به قرن ٢١ بپیوندند.

شرط طالبان: رییس جمهور غنی باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد