شرط-گذاشتن-در-آغاز-مذاکرات،-عدم-تعهد-به-صلح-را-نشان-می‌دهد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با اشاره به صحبت‌های اخیرش با نماینده ویژۀ ایالات متحده امریکا افزود که شرط گذاشتن در آغاز مذاکرات، عدم تعهد نسبت به صلح را نشان می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (دوشنبه، 14 دلو) در جلسۀ شورای وزیران گفت که کاهش چشمگیر خشونت یک قدم مثبت پیش از شروع مذاکرات بین‌الافغانی است.

وی با اشاره به صحبت‌ها و گفت‌وگوهایش با نماینده ویژۀ ایالات متحده امریکا افزود که کم‌کردن تلفات و رنج مردم پیش از مذاکرات صلح، یک گام مثبت است؛ اما این بدان معنا نیست که ما در جریان مذاکرات و در گفت‌وگو با طرف مقابل خواست و شرط نداریم.

آقای عبدالله تأکید کرد که در شروع مذاکره شرط نمی‌گذاریم، اما در جریان مذاکرات مطالبات و خواست‌های مردم را دنبال خواهیم کرد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با ابراز این‌که هیأت مذاکره باید از همۀ مردم نمایندگی کند، گفت که شرط گذاشتن در آغاز مذاکرات، عدم تعهد در مذاکرات صلح را نشان می‌دهد.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد در دیدارهایش با رهبران حکومت وحدت ملی تاکید کرد که افغانها باید روی ایجاد یک هیأت مذاکره‌کننده جامع تمرکز کنند و برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آماده شوند.

شرط گذاشتن در آغاز مذاکرات، عدم تعهد به صلح را نشان می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد