شروط-آلمان-و-امریکا-برای-به-رسمیت-شناختن-طالبان

وزیر خارجه آلمان و نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان تاکید کردند که اگر ‌طالبان بشر را رعایت نکنند، حکومت‌‌شان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ تام ویست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، روز سه شنبه( ۱۷ جوزا) پس از دیدار با مقامات امارت متحده عربی در رشته توییت‌هایی نوشت که امریکا و امارات متحده عربی موضع مشترکی دارند و عملکردهای طالبان در رابطه به رعایت حقوق بشری را زیر نظر خواهند داشت.

وی همچنین در دیدار با احمد بن علی صایغ؛ وزیر دولت در امور خارجی و سالم الزابی؛ مشاور وزارت خارجه امارات متحده عربی در مورد افغانستان گفتگو کرد.

وست در این دیدارها یکبار دیگر بر خواست‌های جامعه جهانی از طالبان تاکید کرد‌ و از حکومت طالبان خواست زمینه تحصیل دختران و کار زنان، رعایت حقوق اقلیت‌ها و ایجاد حکومت همه شمول را تامین کنند.

در همین حال، آنالنا بربوک؛ وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به پاکستان گفت که اگر ‌طالبان حقوق زنان و دختران را رعایت نکنند، حکومت‌‌شان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

او همچنین تاکید کرد به غیر از کمک‌‌های بشردوستانه به افغان‌ها، همکاری با طالبان باید مشروط به موضوع رعایت حقوق اساسی افغان‌ها باشد.

این درحالی است که سه سازمان بین‌المللی (فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH)، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) و سازمان عفو بین‌الملل) در گزارشی گفته اند که طالبان به‌طور پیوسته دستاوردهای حقوق بشر در بیست سال گذشته را از بین برده‌اند.

شروط آلمان و امریکا برای به رسمیت شناختن طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد