شعار-های-مرگ-بر-کرزی-اشتباه-است؛-از-او-دلجویی-شود

شماری از اعضای مجلس نمایندگان، سردادن شعار های "مرگ بر کرزی و مرگ بر طالبان" را از سوی شماری از شهروندان کابل در مراسم تجلیل از پنجمین سالروز ترور برهان الدین ربانی اشتباه خوانده و خواستار دلجویی از حامد کرزی شدند.

به گزارش افغان خبر: روز جمعه گذشته شماری از کسانی که در مراسم بزرگداشت پنجمین سالروز ترور برهان الدین ربانی رئیس پیشین شورای عالی صلح حضور یافته بودند برای لحظه‌ی نظم مجلس را به هم زده و "شعار های مرگ بر کرزی و مرگ بر طالبان) سردادند.

این شعار های آنها بخاطر گفته های اخیر حامد کرزی مبنی بر اینکه "طالبان حق دارند بخشی از خاک افغانستان را تصرف نمایند و آنها نیروی افغانی هستند" به سخن آورده شد.

بعد از آن آقای کرزی پشت میز خطابه قرار گرفت و یکی از کسانی که مرگ بر کرزی گفته بود  را در آغوش کشید و با این عملکرد مجلس آرام شد.

اما مجلس نمایندگان این عملکر افراد نشسته در مراسم را اشتباه دانسته و میگویند باید از آقای کرزی دلجویی و معزرت خواهی شود.

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در این مورد گفت، یک فرد احساساتی یک شخصیت بزرگ افغانستان را توهین کرد و این توهین به همه مردم کشور است.

او گفت که این عملکرد شماری از افراد در خیمه لوی جرگه متاثر کننده بود و باید از آقای کرزی معزرت خواسته شود.

عبدالودود پیمان یک عضو مجلس نمایندگان خواستار معرفی کسانی که چنین شعاری را علیه آقای کرزی سر دادند به دادستانی شد.

با این وجود شماری بر این باورند که آقای کرزی با به زبان آوردن بعضی از حرف ها در مورد طالبان از آنها حمایت میکند؛ در حالیکه طالبان هر روز بر ضد نیروهای امنیتی افغانستان جنگیده و ده ها تن از سربازان کشور را از بین میبرند.

 

شعار های مرگ بر کرزی اشتباه است؛ از او دلجویی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد