شفافیتی-در-کار-نیست؛-نهادهای-انتخاباتی-به-دستور-ارگ-عمل-میکنند

جبهه ملی نوین افغانستان می‌گوید؛ کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی از مدت ۱۵ سال به این سو هیچ وقت خارج از دستور ارگ عمل نکرده اند و اکنون نیز حلقه به گوش ارگ خواهند بود.

به گزارش افغان خبر؛ انور الحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان، امروز (شنبه 22 عقرب) در یک برنامه خبری گفت؛ سران حکومت وحدت ملی از آغاز کار حکومت  تاکنون  به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده اند. احدی بیان داشت؛ یکی از وعده‌های اصلی داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی اصلاح کمیسیون‌های انتخاباتی بود که در این قسمت تا هنوز هیچ اقدامی نشده است.

آقای احدی گفت؛ کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی از اولین برگذاری انتخابات تاکنون مستقل نبوده اند و همواره به دستور ارگ عمل کرده اند و کمیشنرهای که از سوی کمیته گزینش انتخاب شده اند نیز مستقل نیستند و وابسته به ارگ نشنان میباشند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان افزود؛ ارگ افرادی را به عنوان کمیشنران کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخابات تعیین میکند که امر انها را اطاعت کنند و نه بر خلاف خواست انها وارد اقدام شوند.

احدی بیان داشت؛ سران حکومت وحدت ملی از دو سال به این سو، برای اصلاح نهادهای انتخاباتی و کاهش تقلب کاری نکرده اند و بلکه در راستای منافع خود تلاش کرده اند.

شورای ملی در مقابل حکومت ناتوان است

 انور الحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان گفت؛ بارها فرمان رئیس جمهور از سوی مجلس نمایندگان رد شده اند اما با وجود ان نیز حکومت هیچ توجهی به تصمیم مجلس نکرده است و ان فرمان را به اجرا گذشته است. او افزود باید به اساس قانون تفکیک قوا وجود داشته باشد و قوه اجراییه دخالت به کار قوه مقننه نکند اما در مدت دو سال اخیر حکومت وحدت ملی همواره به کار قوه مقننه دخالت کرده است.

احدی گفت؛ مجلس نمایندگان بازیچه حکومت شده و این امر باعث نگرانی مردم است. به گفته‌ی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان؛ انتخابات بعدی افغانستان نیز مملو از تقلب خواهد بود و دلیل آن دخالت سران حکومت در کار کمیته گزینش است.

آقای احدی افزود؛ رئیس جمهور با نشان دادن چهره آرام به مردم میخواهد بگوید که خدمت میکند اما او نه خدمت در گذشته کرده است و نه در آینده به مردم خدمت خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سال 1393خورشیدی یکی از طولانی ترین انتخابات جهان حساب میشود که دو تیم انتخاباتی خود را مدعی برنده شدن در این روند دانستند و همین ادعاها بود که حکومت وحدت ملی شکل گرفت و داکتر اشرف غنی بعنوان رئیس جمهور و داکتر عبدالله بعنوان رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی به فعالیت آغاز کردند. انان در آغاز حکومت وحدت ملی به مردم وعده‌های زیاد دادند که تا هنوز به هیچ یک از این وعده ها عمل نکرده اند.

 

 

 

شفافیتی در کار نیست؛ نهادهای انتخاباتی به دستور ارگ عمل میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد