شماری-از-دانشجویان-در-کابل-به-جاده-ها-ریختند

تعداد زیادی از مردم و مخصوصا دانشجویان در سرک دهمزنگ کابل تجمع کرده و خواهان اعزام فوری نیروهای امنیتی از سوی حکومت مرکزی به مالستان، جاغوری و ارزگان شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: این مظاهره کنندگان که بعضی از نمایندگان مجلس نیز در بین آنان حضور دارند، در ابتدا جلو ساختمان پارلمان تجمع کرده بودند و اکنون در سرک دهمزنک در چوک جنبش روشنایی قرار دارند. آنان خواهان اعزام فوری نیروهای امنیتی از سوی حکومت مرکزی به مالستان، جاغوری و ارزگان شده‌اند.

آنان با شعار های همچون" غزنی و ارزگان را در یابید" در سرک دهمزنگ کابل روی خاک نشسته اند و می گویند که ما خواهان تامین امنیت در ولایت های ارزگان و غزنی هستیم و تا زمانی که صدای مردم شنیده نشود، ایستادگی خواهیم کرد.

این درحالی است که از چند روز به این سو، در ابتدا ولسوالی ارزگان خاص و در قدم بعدی ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی مورد حملات مسلحانه از سوی طالبان قرار گرفته و شماری از افراد ملکی و نظامی کشته و زخمی شده اند. اکنون جنگ میان نیروهای مردمی و طالبان مسلح در ولایت جاغوری و مالستان جریان دارد.

قابل ذکر است که شماری از باشندگان ولایت بامیان نیز طی یک همایش اعتراض آمیز، جنگ در ولایت های ارزگان و غزنی را جنایت بشری خواندند و از حکومت وحدت ملی خواستند تا هرچه زود تر به کشته شدن مردم بی دفاع جاغوری و مالستان نقطه ای پایان بگذارد.

شماری از دانشجویان در کابل به جاده ها ریختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد