شماری-از-سفارت-خانه-ها-در-شمارش-آرا-دخالت-میکنند

شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ادعا دارند که برخی از سفارت خانه های خارجی در پی افزایش آرا هستند و در روند شمارش آرا دخالت میکنند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت الله نبیل، عضو شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می گوید که برخی از سفارت خانه های خارجی به بهانه مشروعیت بخشیدن به نظام، می خواهند سقف آرای استعمال شده در انتخابات ریاست جمهوری را تا سه میلون رای برسانند.

نبیل تاکید کرد که  سفارت خانه ها با دخالت در روند انتخابات به دنبال تخریب نظام هستند، اما چنین اجازه یی را به آنها نمیدهیم.

از سوی هم عبدالطیف پدرام از دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و عضو شورای نامزدان به دلیل آنچه که او سو استفاده از نام شورا از سوی شماری اعضای آن می خواند، ازعضویت شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری کنار رفته است.

آقای پدارم می گوید که شماری از اعضای شورا با برخی از سفارت خانه های خارجی دیدارهای پنهانی داشته اند و دیدارهای شان را به شورا گزارش ندادند.

آقای پدارم در مورد دخالت های انتخاباتی گفت که امریکایی ها و یوناما در انتخابات پارلمانی دخالت کردند و بر اساس دستور آنها کمیسیون انتخابات پیشین نتوانستند انتخابات کابل را لغو اعلام کند و اکنون نیز قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کنند.

این در حالی است که روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری جریان دارد، اما فشار ها از چند جناح بر کمیسیون وارد میشود تا در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد.

شماری از سفارت خانه ها در شمارش آرا دخالت میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد