شماری-از-وزارت-خانه-ها-نمیخواهند-سیستم-اداره-خدمات-ملکی-برقی-گردد

احمد مشاهد رئیس کمیسیون خدمات ملکی افغانستان می‌گوید؛ این اداره تلاش دارد تا خدمات ملکی را الکترونیکی سازد اما شماری از وزارت خانه‌ها همکاری لازم را در این مورد انجام نمی‌دهند.

به گزارش افغان خبر: آقای مشاهد امروز( سه‌شنبه ۱۹ اسد) در کابل بیان داشت؛ عرضه خدمات در کمیسیون خدمات ملکی رو به برقی شدن است و این برنامه نیازمند حمایت تمام وزارت خانه است.

او افزود؛ بدون حمایت وزارت خانه‌ها از روند این برنامه، سیستم خدمات ملکی در ادارات دولتی برقی نخواهد شد.

مشاهد بیان داشت؛ تا زمانی که عرضه خدمات ملکی حمایت سیاسی نشود، اثر مثبت به‌جای نمی‌گذارد. کمیسیون خدمات ملکی تلاش دارد که عرضه خدمات ملکی را به حداقل زمان ممکن برساند و امر تطبیق آن نیازمند همکاری تمام وزارت خانه است.

رئیس کمیسیون خدمات ملکی می‌گوید؛ این کمیسیون ۹۸ درصد اصلاحات را در این اداره عملی کرده است و کار بیشتر درزمینهٔ بهبود عرضه خدمات بهتر زیر کار است. او گفت؛ عرضه خدمات ملکی خوب نیازمند زمان طولانی است و عملی شدن این برنامه در زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست.

مشاهد بیان داشت؛ ساختار حکومت مشخص نیست و تا زمانی که ساختار و شمار کارمندان هر اداره دولتی مشخص نباشد، ما نمی‌توانیم دریابیم که برای ادارات دولتی به چی تعداد کارمند دیگر جذب کرده می‌توانیم و اصلاحات نیز صورت گرفته نمی‌تواند.

به گفته‌ی رئیس کمیسیون خدمات ملکی، اصلاحات اداری در ۱۵ وزارت خانه صورت گرفته است و تلاش‌ها جریان دارد تا این اصلاحات در تمام زوارت خانه‌ها صورت گیرد.

در همین حال احمد ضیاء مسعود نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور حکومت‌داری خوب نیز گفت؛ شماری از وزارت خانه مسئولیتشان را نمی‌دانند و همواره تداخل در کار وزارت خانه‌ها دیده می‌شود.

مسعود نیز تائید می‌کند که عرضه خدمات ملکی رشد کافی نکرده است و حکومت باید توجه جدی در این زمینه داشته باشد.

شماری از وزارت خانه ها نمیخواهند سیستم اداره خدمات ملکی برقی گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد