شهباز-شریف-نخست‌‌وزیر-پاکستان-شد

در پی رأی‌گیری پارلمان پاکستان در مورد انتخاب نخست‌وزیر جدید آن کشور، شهباز شریف به عنوان جانشین عمران خان انتخاب شد.

به گزارش افغان نیوز؛ پس از آن که عمران خان با رای عدم اعتماد پارلمان از قدرت کنار زده شد، شهباز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ روز دوشنبه(۲۲، حمل) به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

سردار ایاز صادق، رئیس پارلمان پاکستان بعد از رای‌گیری اعلام کرد که شهباز شریف توانست ۱۷۴ رأی نمایندگان مجلس را به دست آورد و به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد. پارلمان پاکستان مجموعاً ۳۴۲ کرسی دارد.

پیش از این رای‌گیری حزب عمران خان اعلام کرد که روند انتخابات در مجمع ملی را تحریم می‌کند. این حزب فقط ۱۵۵ کرسی در مجمع ملی داشت که پیش از رای‌گیری به صورت جمعی استعفا کردند. 

شهباز شریف، سیاستمدار ۷۰ ساله، سال‌های متمادی در راس حکومت ایالت پرجمعیت پنجاب قرار داشته است. او برادر جوان‌تر نواز شریف است که قبلاً سه دوره در پاکستان حکومت کرده است. نواز شریف در سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات فساد مالی از مقامش برکنار و سپس زندانی شد، اما بعداً به دلایل صحی آزاد شد و حالا در بریتانیا به سر می‌برد.

 شهباز شریف در یک زمان بحرانی در پاکستان جانشین عمران خان می‌شود. نخستین وظیفه او به عنوان نخست وزیر تشکیل کابینه می‌باشد که در آن حزب مردم پاکستان نیز قویاً حضور خواهد داشت.

شهباز شریف نخست‌‌وزیر پاکستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد