شهدا-افغانستان-را-آزاد-کردند-و-ما-از-این-خاک-دفاع-میکنیم

رئیس جمهورغنی میگوید که شهدای کشور با نثار کردن جان هایشان افغانستان را آزاد کردند و اکنون ما باید از این خاک دفاع نمایم. به باور رئیس جمهورغنی باید راه شهدا را زنده ها ادامه دهد.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی امروز شنبه (20 سنبله) در مراسم بزرگداشت از هفته شهید در کابل بیان کرد که جهاد افغانستان باعث شد که تاریخ جهان تغیر یابد و اروپای شرقی به خاطر مبارزات افغان ها از استثمار قشون سرخ شوروی آزاد گردید.

او علاوه کرد که ما اهمیت جهاد را فراموش کردیم و این مشکل باید برطرف گردد و همدلی و وحدت میان مردم حاکم شود.

آقای غنی تصریح کرد همانگونه که شهدا در مقابل تجاوزگران یک دست عمل کرده و افغانستان را آزاد ساختند، اکنون نیاز است ما با اتفاق و اتحاد از افغانستان در مقابل تروریزم دفاع کنیم.

او بیان کرد شهید به کسی گفته میشود که از اطفال، پیر، زن، مرد، مسجد، مکتب، ناموس، وطن و دین اسلام دفاع کند و کسی که از جهالت دفاع میکند در جمع شهدا محسوب نمیشود.

غنی افزود:" فشار تروریستان در سال جاری بر مردم افغانستان به دلیل ضعف حکومت نیست بلکه بخاطر شکست آنها در جبههات و به انزوا رفتن باداران شان درعرصه سیاست است".

به باور رئیس جمهورغنی افغان ها میتواند با اتحاد تروریزم را از بین ببرد و انتحاری و خشونت در دین اسلام جا ندارد.

وی یک بار دیگر جنگ علیه تروریزم را یک جنگ منطقه‌یی و بین المللی خواند و افزود که در مقابل این پدیده نیروهای نظامی کشور با قاطعیت ایستادگی خواهد کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت که ارتش افغانستان بدون سیاست ملی و دفاع از کشور هیچ سیاست دیگری را نمیپزیرد و اختلاف های کوچک سیاسی برای آنها بی تاثیر است.

در یک سال اخیر نا امنی ها در کشور بیشتر شده و در بسیاری از ولسوالی های ولایات جنگ میان نیروهای نظامی  و مخالفان مسلح به صورت رودررو جریان دارد، اما در بزرگ شهر ها این جنگ از سوی مخالفان مسلح با انجام حملات تروریستی و انتحاری انجام میشود.

 

شهدا افغانستان را آزاد کردند و ما از این خاک دفاع میکنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد