شهرزاد-اکبر-به-عنوان-رییس-کمیسیون-حقوق-بشر-تعیین-گردید

رییس جمهور غنی طی حکمی، شهرزاد اکبر را به جای سیما سمر به عنوان رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر تعیین کرده است.

به گزارش افغان نیوز: خانم اکبر پیش از این به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور غنی و معاون شورای امنیت ملی کار کرده است و همچنان در مطالعات توسعه از دانشگاه آکسفورد ماستری دارد.

رییس جدید کمیسیون حقوق بشر فعالیت رسانه‌ای را نیز در کارنامه خود دارد.

شهرزاد اکبر  پس از انتصابش در این سمت در توییترش نوشته است: "کار برای حقوق بشر دشوار و زمان گیرست. با تلاش‌ها برای دست‌یابی به توافق سیاسی، اقشار مختلف جامعه در مورد آینده حقوق اساسی خود نگرانند. از سویی، شدت یافتن جنگ دسترسی شهروندان به حقوق شان را محدود کرده و زمینه تخطی‌های فجیع را به میان آورده است."

او اظهار امیدواری کرده است که با همکارانش در کمیسیون مستقل حقوق بشر بتواند، به درستی از حقوق اساسی شهروندان در روندهای مهم ملی حمایت کند و در گسترش دسترسی شهروندان به حقوق بشر در هر گوشه کشور موثر باشد. به گفته او، مسوولیت ریاست کمیسیون حقوق بشر سنگین است و بدون حمایت گسترده مردم، موثریت کار آن‌ها دشوار خواهد بود.

پیش از این سیما سمر برای مدت تقریباً یک‌ونیم دهه ریاست کمیسیون مستقل حقوق بشر را بر عهده داشت. سیما سمر به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و وزیر دولت در امور حقوق بشر و روابط بین‌الملل تعیین شده است.

به همین ترتیب، رییس جمهور غنی اسدالله یوسفی، بنفشه یعقوبی، محمدایوب یوسف‌زی، سیداحسان خلیق، شبنم صالحی، شکرالله مشکور، محمدنعیم نظری و راضیه صیاد را نیز به عنوان کمیشنران جدید کمیسیون حقوق بشر گماشته است.

شهرزاد اکبر به عنوان رییس کمیسیون حقوق بشر تعیین گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد