شهروندان-هندو-و-سیک؛-نمادی-از-تنوع-فرهنگی-افغانستان

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، حمله به شهروندان سیک و هندوی کشور را محکوم کرد و تاکید داشت که آنان در رشد و توسعۀ کشور نقش اساسی داشته‌اند و نمادی از تنوع فرهنگی جامعۀ ما به شمار می‌روند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در جلسۀ شورای وزیران که در قصر سپیدار برگزار شده بود، حمله به شهروندان سیک و هندوی کشور را محکوم کرد و گفت که حمله به اقلیت‌های مذهبی یک جنایت نابخشودنی است. شهروندان هندو و سیک در رشد و توسعۀ کشور نقش اساسی داشته‌اند و نمادی از تنوع فرهنگی جامعۀ ما به شمار می‌روند. رییس اجراییه به نیروهای امنیتی هدایت داد که در تأمین امنیت شهروندان اهل هنود و سیک از هیچ اقدامی دریغ نورزند.

عبدالله به حوادث پسین اشاره کرد و گفت که صلح آرزوی تمام مردم افغانستان است. آتش بس مورد استقبال تمام مردم قرار گرفت و در روزهای عید مردم از آتش بس استقبال کردند. اما نحوۀ اعلان آتش بس و آنچه اتفاق افتاد، مشکلاتی در پی‌داشت که باید از آن درس‌هایی بیاموزیم و در آینده از تکرار آن جلوگیری نماییم.

وی تصریح کرد که ایجاب می‌کرد به قوای امنیتی رهنمودهای مشخص و واضح صادر می‌شد و قبل از اعلان آتش بس باید مشوره‌های وسیعی صورت می‌گرفت. حکومت به این آتش بس پابند ماند؛ اما طالبان ادامه آتش بس را رد کردند.

این درحالی است که انفجار روز گذشته در ولایت ننگرهار، جان اوتار سنگه_ یگانه نامزد انتخاباتی اهل هنود در مجلس نماینده‌گان_ را نیز گرفت.

شهروندان هندو و سیک؛ نمادی از تنوع فرهنگی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد