شورای-امنیت-بر-شفافیت-انتخابات-افغانستان-تاکید-کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد از کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان خواسته است که در شمارش آرا از دقت لازم کار گیرند.

به گزارش افغان نیوز: این شورا با انتشار اعلامیه‌ای، روی اهمیت شفافیت روند شمارش آرا و منصفانه بودن نتایج انتخابات تاکید کرده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان انتظار دارد نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که روز شنبه، 28 سپتمبر (شش میزان) برگزار شد، به تاریخ 27 میزان اعلام کند.

با این حال، شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از احتمال تقلب در انتخابات حرف زده و گفته اند که شکایات خود را به نهادهای انتخاباتی سپرده اند.

در اعلامیۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: "اعضای شورای امنیت از تمام نهادهای انتخاباتی افغانستان، به شمول کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌خواهد تا اطمینان حاصل کنند که آرای مردم افغانستان با دقت شمرده شده و نتایج آن به شکل منصفانه، همه‌شمول و شفاف تعیین می‌شود."

این شورا هم‌چنین از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواسته است که به اصول رفتار کمیسیون انتخابات پابند مانده و از طرح اتهامات و نتیجه‌گیری‌های پیش از وقت خودداری کنند.

کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان گفته اند که تا حالا بیش از 2.5 میلیون رای شمارش شده و همزمان تلاش‌ها برای بررسی ادعاهای تقلب و تخلفات انتخاباتی جریان دارد.

این درحالی است که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان نیز گفته که امیدوار است انتخابات ریاست جمهوری در دور اول نتیجه بدهد و نیازی برای رفتن به دور دوم نباشد.

شورای امنیت بر شفافیت انتخابات افغانستان تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد